علت آلودگی هوای اهواز چیست؟

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: برداشت سیاه نیشکر، آتش سوزی سایت زباله صفیره و سایر آلاینده‌ها در آلودگی هوای اهواز دخیل هستند.

محمدجواد اشرفی مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست خوزستان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: بخش قابل توجهی از آلودگی هوای کلانشهر اهواز به محل دفن پسماند‌ها در سایت صفیره که در بخش غیزانیه قرار دارد، مربوط می‌شود.

او با اشاره به بازدید از سایت زباله صفیره طی روز‌های گذشته افزود: محل مذکور شرایط بسیار نامطلوبی دارد که به دلیل سوء مدیریت از سوی شهرداری شاهد معضلات جدی درخصوص شرایط نامناسب هوا و بروز مشکلات تنفسی برای شهروندان هستیم.

اشرفی درخصوص وظایف شهرداری و تعهدات آن نسبت به جلوگیری از آلودگی هوا بیان کرد: در این زمینه تذکراتی به متولیان امر به صورت مکرر ارائه شده و با توجه به اینکه تاکنون شهرداری اقدامات موثری برای کاهش آلودگی هوا انجام نداده است، اداره محیط زیست استان از طریق مراجع قضایی اقدام کرده و براساس قانون با مسئولان مربوطه برخورد خواهد شد.

مدیرکل اداره حفاظت محیط زیست خوزستان اظهار داشت: وظیفه سازمان محیط زیست پایش و نظارت است و باتوجه به وظایف هشدار‌ها و تذکرات لازم را ارائه می‌دهیم و زمانی هم که نیاز به ورود به مسائل باشد، اقدام می‌کنیم و با بازدید از محل پسماند در اهواز اثبات شد که آلودگی‌های پی در پی ناشی از خودسوزی و وقوع آتش سوزی‌ها در این محل است، چراکه با توجه به فصل برداشت نیشکر، شرکت توسعه نیشکر براساس تعهدات و تذکرات، برداشت سیاه نیشکر که به روش سوزاندن انجام می‌شود را متوقف کرده و هم اکنون درحال برداشت سبز با استفاده از هاروستر و دروگر نیشکر است.

برداشت سیاه نیشکر در آلودگی هوا دخیل است

رضا علیجانی مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اهواز با بیان اینکه آلودگی اخیر این کلانشهر مربوط به سایت صفیره نیست و بخشی از آن مربوط به برداشت نیشکر است، تصریح کرد: هم اکنون حدود ۷۰ درصد برداشت به روش سیاه و از طریق سوزاندن مزارع انجام می‌شود و بخشی دیگر مربوط به صنایع مختلف فعال در شهر هستند و باید به صورت دقیق واکاوی شوند.

دود آتش سوزی‌های کوچک به آسمان اهواز نمی‌رسد

او افزود: سایت زباله اگر دچار آتش سوزی شود، بخش غیزانیه و روستا‌های آن را تحت تاثیر قرار می‌دهد و باتوجه به فاصله ۵۰ کیلومتری که با اهواز دارد، سبب آلودگی هوای این کلانشهر نمی‌شود، البته گا‌ها آتش سوزی‌های کوچکی اتفاق می‌افتد و به سرعت مهار می‌شوند و دود حاصل از آن به حدی نیست که روانه آسمان شهر شود، پس اینکه علت آلودگی‌ها اخیر آتش سوزی در این سایت است، صحت ندارد و اتهامی در این زمینه را نمی‌پذیریم.

انتهای پیام/گ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
مریام
۲۰:۱۴ ۱۷ اسفند ۱۴۰۰
چاره چیه؟ حالا هی میندازن تقصیر هم.... خب به جای این کارها یه راه چاره پیداکنید... ما خفه شدیم تمومی هم نداره