انتقال آب رودخانه کرج به تهران/ اکوسیستم فدای چند متر مکعب آب نشود

آب‌منطقه‌ای البرز تعهداتی را اعلام کرده است که با اجرای آن حیات اکوسیستم رودخانه کرج علی رغم انتقال آب به تصفیه‌خانه۶ تهران، تضمین می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، پس از احداث تصفیه خانه شماره۶ تهران و ابلاغ های مسئولان کشوری قرار شد که آب مورد نیاز این تصفیه خانه از طریق تونل تامین شود.

احداث تونل به معنای آن بود که دیگر نیازی به رودخانه کرج برای انتقال آب به تهران نیست که منتج به مرگ طبیعت زیبا و اکوسیستم این رودخانه خواهد شد.

پس از اعلام این نگرانی‌ها و سر و صدایی که در فضای مجازی بالا گرفت؛ نجفیان، مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز مسائلی را مطرح کرد که اجرای آن باعث حفظ رودخانه کرج می‌شد.

او در اظهارات خود گفته است: با توجه به سقف تخصیص آب تهران از آب سطحی سد کرج، عملاً برداشت بیش از دو متر مکعب در ثانیه برای انتقال از تونل کرج به تهران با الزام تداوم بهره برداری تصفیه خانه‌های قدیمی یک و دو تهران امکان پذیر نیست. با این فرض عملاً هیچگونه تبعات زیست محیطی بر رودخانه کرج متصور نیست.

برای آن که این اظهارات تنها به صورت وعده در اذهان عمومی جا خوش نکند ضمانت اجرای ادعای مطرح شده را از نجفیان جویا شدیم.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز در این باره به خبرنگار ما گفت: در نقطه برداشت تونل به صورت آنلاین حجم آب را پایش می‌کنیم.

او افزود: همچنین برداشت دو متر مکعب آب در ثانیه برای انتقال از تونل کرج به تهران در آب منطقه‌ای تهران به تصویب رسیده‌است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای البرز گفت: افزایش حق آبه البرز از سد امیرکبیر و انتقال آن از طریق رودخانه کرج از دیگر عوامل حفظ رودخانه کرج خواهد بود.

انتهای پیام/د. خ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.