کره‌جنوبی یک فرد از کره‌شمالی را در نوار مرزی دستگیر کرد

ارتش کره‌جنوبی اعلام کرد که فردی از کره‌شمالی که در نزدیکی نوار مرزی دو کشور بود را دستگیر کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آرتی عربی، ارتش کره جنوبی امروز (چهارشنبه) از دستگیری فردی از کره شمالی که نزدیک نوار مرزی دو کره بود و مشاهده افرادی ناشناس خبر داد.

ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بیانیه‌ای اعلام کرد: نیرو‌های ارتش در عملیاتی، مردی از کره شمالی که در نزدیکی نوار مرزی دو کره بود را بازداشت کردند.

در این بیانیه آمده است: نیرو‌های ارتش این شخص را در بخش شرقی منطقه عاری از سلاح در مرز دو کره که منطقه‌ای شدیدا محافظت شده و مین ‌ذاری شده است، رصد کردند.

خبرگزاری رسمی کره جنوبی (یونهاب) به نقل از مسئولی نظامی که نامش را فاش نکرد، افزود: عملیات جستجو سایر افراد ناشناس همچنان ادامه دارد و نیرو‌های کره معتقدند که فردی از دیوار مرزی بالا آمده و قصد داشته به کره جنوبی فرار کند.

هیچ از منابع ذکر نکرده‌اند که این فرد از شهروندان کره شمالی یا نیروی نظامی بوده است.

طی دو دهه گذشته بیش از ۳۰ هزار فرد از کره شمالی به کره جنوبی فرار کرده‌اند که بیشتر از طریق مرز با چین بوده است و افرادی کمی از طریق مرز زمینی و منطقه عاری از سلاح فرار می‌کنند.

این خبر در حالی منتشر شده است که وزارت وحدت کره جنوبی تصمیم گرفته است بخش جنوبی از روستای مرزی میان دو کره را پس از گذشته یک سال از بسته شدن آن به علت شیوع تب خوکی به روی مردم باز کند. کارگران در این روستا مجبور شدند برای از بین بردن این بیماری حدود نیم میلیون خوک را معدوم کنند. این روستا در بخش غربی مرز میان دو کره است.

نوار مرزی دو کره به طول ۲۵۰ کیلومتر و عرض ۴ کیلومتر است و از سوی دو کشور به شدت حفاظت و دیده‌بانی می‌شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار