آذربایجان غربی مسرور از میلاد نبی مکرم اسلام و صادق آل محمد (ع)

در روز میلاد باسعادت پیامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) و سلاله پاکش حضرت امام جعفر صادق (ع)، آذربایجان غربی غرق در شادی و سرور است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، آیین‌های شادمانی سالروز میلاد حضرت ختمی مرتبت (ص) و موسس مذهب جعفری امام صادق (ع) امسال به خاطر شیوع بیماری کرونا، بیشتر به صورت مجازی برگزار شد و مردم استان، با استفاده از هر امکاناتی این روز را به همدیگر تبریک گفتند.

البته بسیاری از مردم سردر خانه‌های خود، مساجد و امامزاده‌ها را در شادمانی این روز، چراغانی کرده و شادی خود را در سالروز میلاد آن حضرت و امام جعفر صادق (ع) نشان دادند.

برگزاری سخنرانی‌های مجازی با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی، ارسال پیام تبریک از طریق این شبکه ها، ارسال احادیث مربوط به پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و امام صادق (ع)، اشعار و ابیاتی در وصف حضرت ختمی مرتبت و امام صادق (ع)، الصاق عکس مربوط به مرقد مطهر حضرت پیامبر (ص) و قبرستان بقیع در پروفایل‌ها و پست‌های شبکه‌های مجازی از جمله مهمترین کار‌هایی است که مردم آذربایجان غربی در روز میلاد انجام دادند.

امسال به علت شیوع بیماری کرونا، اکثر آیین‌های شادمانی و عزاداری طی ماه‌های اخیر به صورت مجازی برگزار شد و مردم از این طریق، این روز‌های بزرگ را جشن گرفته یا عزاداری کرده اند.

حضرت پیامبر اکرم (ص) در روز ۱۷ ربیع الاول عام الفیل (۵۳ سال قبل از هجرت) در شهر مکه به دنیا آمدند.

حضرت امام جعفر صادق (ع) که موسس مذهب جعفری هستند، نیز در روز ۱۷ ربیع الاول سال ۸۳ هجری قمری (۱۳۶ سال پس از پیامبر اکرم (ص)) در شهر مدینه متولد شدند.

انتهای پیام/ن م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.