لفاظی ضداسلامی ترامپ در پی تیراندازی وین

رئیس‌جمهور آمریکا در پی تیراندازی وین با تلاش برای ربط دادن دین مبین اسلام با تروریسم، اعلام کرد این کشور در جنگ با «تروریست‌های افراطی اسلام‌گرا» ایفای نقش می‌کند.

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در پی تیراندازی شب گذشته در وین با تلاش برای ربط دادن دین مبین اسلام با تروریسم، در توئیتی نوشت این کشور در جنگ با «تروریست‌های افراطی اسلام‌گرا» در کنار متحدانش می‌ایستد.

او در این پیام توئیتری نوشت: «بعد از یک اقدام شرورانه تروریستی در اروپا برای مردم وین دعا می‌کنیم. این حملات شیطانی علیه مردم بی گناه باید متوقف شود. آمریکا در کنار اتریش، فرانسه و تمام اروپا در مبارزه با تروریست‌ها، از جمله تروریست‌های افراطی اسلام‌گرا ایستاده است.»

 او پیشتر حملات اخیر در فرانسه را توجیهی برای سیاست پیشین خود مبنی بر ممنوعیت سفر اتباع خاورمیانه به آمریکا عنوان کرده بود.

پیش از این جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز ضمن محکوم کردن این حادثه خواستار اتحاد در برابر نفرت و خشونت شد.

شب گذشته در یک حمله انتحاری به کنیسه یهودیان در وین اتریش، یک تروریست با کمربند انفجاری خود را منفجر کرد که یک نفر کشته و عده‌ای زخمی شدند.

گفته می‌شود که در این عملیات چند تروریست دیگر هم شرکت داشته اند و اکنون متواری هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار