گزارش نیویورک‌تایمز؛

خطرناک‌ترین هفته‌ها پیش‌روی آمریکاست، اگر ترامپ شکست بخورد

تحلیلگران معتقدند اگر ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری شکست بخورد، در هفته‌های آتی آمریکا دستخوش آشوب و خشونت خواهد شد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان نیویورک تایمز در گزارشی نوشت: هفته‌های پس از انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا می‌تواند خطرناک‌ترین هفته‌های این کشور به دلیل بروز جنگ داخلی باشد.

اگر دونالد ترامپ شکست بخورد، احتمالا تسلیم نشده و قصد انتقال مسالمت‌آمیز قدرت را نخواهد داشت؛ حامیانش نیز احتمالا گمان می‌کنند که در انتخابات تقلب صورت گرفته و در نتیجه دست به آشوب می‌زنند. این‌ها بذر‌هایی است که رئیس جمهور آمریکا از ماه‌ها پیش کاشته است.

به احتمال زیاد ترامپ فرماندهی ارتش، وزارت دادگستری و بخشی از دستگاه‌های اطلاعاتی را بر عهده خواهد داشت چرا که خوب می‌داند وکیل دادگستری منهتن، در حال تحقیق درباره پرونده مالی اوست. ترامپ می‌داند به محض خروج از کاخ سفید ممکن است با اتهاماتی روبه‌رو شده و مورد عفو فدرال قرار نگیرد.

او قدرت را چشیده و نمی‌تواند جهانی را تصور کند که از او پس گرفته شده است. در طول ۲۸ سال اخیر این اولین رئیس جمهور مستقری است که برای پیروزی مجدد در انتخابات آتی به رقابت می‌پردازد.

ترامپ

همه گیری کرونا همچنان ادامه خواهد داشت، اما ترامپ که به طور مداوم آن را نادیده گرفته و به طرز فجیعی در این زمینه دچار سوءمدیریت بوده است، هیچ محدودیتی را برای مهار آن جدی نخواهد گرفت، چرا که او در این شرایط بسیار زخمی، ترسناک و خطرناک است. مردم آمریکا نیز خود را برای مواجهه با خصومت و خشونت آماده کرده‌اند.

واشنگتن پست در اوایل ماه اکتبر گزارش داد وزارت دادگستری در نظر دارد مقامات خود را در یک مرکز فرماندهی در اف‌بی‌آی مستقر کند. ادارات پلیس در سراسر آمریکا در حال آماده باش برای مقابله با ناآرامی‌ها هستند. بانک‌ها و ساختمان‌های آپارتمانی نیز تدابیر امنیتی را در صورت بروز خشونت اتخاذ کرده‌اند.

همانطور که واشنگتن پست روز جمعه گزارش داد اداره گارد ملی واحد جدیدی را تشکیل داده که متشکل از نیرو‌های نظامی است تا در صورت نیاز در روز‌های آتی برای کمک به سرکوب ناآرامی‌ها اعزام شوند. 

وضعیت فروشگاه‌ها هم به همین منوال است. بر اساس گزارش نیویورک تایمز در نمایشی از وضعیت بی‌ثبات این صنعت، ۱۲۰ نماینده از ۶۰ مارک خرده فروشی در هفته جاری در یک کنفرانس ویدیویی به میزبانی فدراسیون ملی خرده فروشی شرکت کردند که شامل آموزش کارمندان فروشگاه در مورد چگونگی تنش زدایی بین مشتریان به ویژه در موارد مربوط به انتخابات می‌شود. این گروه تجاری همچنین مشاوران امنیتی را استخدام کرده است تا مکان‌های بی‌ثبات (خرده فروشان) در سراسر آمریکا را شناسایی کنند.


بیشتر بخوانید


به گزارش وال استریت ژورنال حتی فیسبوک هم خود را برای مواجهه با آشوب و خشونت پس از انتخابات آماده کرده است؛ تیم‌های این شرکت با استفاده از ابزار‌های داخلی طراحی شده برای کشور‌های در معرض خطر با استفاده از تاکتیک‌هایی که قبلاً در کشور‌هایی از جمله سریلانکا و میانمار مورد استفاده قرار گرفته است، تلاش می‌کنند خود را در برابر آشوب‌های احتمالی آماده کنند. این امر مانند موارد دیگر در دوران ریاست جمهوری ترامپ، بی سابقه و شرم آور است.

موسسه بروکینگ هم احتمال بروز خشونت را بسیار زیاد دانسته و همانطور که روز سه شنبه اشاره کرد گروه گسترده‌تری از افراط گرایان بالقوه در طول بیماری کووید-۱۹ با آمریکایی‌ها که در خانه و به صورت آنلاین اقدام به تبلیغات گسترده و اطلاعات می‌کنند، رشد کرده است؛ بنابراین حتی اگر درصد نسبتاً کمی از مردم واقعاً برای خشونت بسیج شوند، فضا ملتهب شده و باز هم به آشوب کشیده می‌شود. انتخابات نوامبر به طور فزاینده‌ای در حال تبدیل شدن به یک رقابت فراگیر است و جایی برای افراد بی‌طرف وجود ندارد. استقبال از خشونت در بین مردم رو به افزایش است.

نشریه پلیتیکو نیز ماه گذشته در مطلبی از افزایش میزان خشونت میان طرفداران هر دو نامزد حزب دموکرات و جمهوری‌خواه خبر داد که اعلام کرده‌اند در صورت شکست کاندیدای منتخبشان آشوب به پا خواهند کرد.

جنگ داخلی در آمریکا

این در حالی است که به گفته کارشناسان آمریکایی تمام ترس‌ها و نگرانی‌های ناشی از احتمال بروز آشوب می‌تواند وجود نداشته باشد در صورتی که ترامپ بپذیرد که قدرت را مسالمت آمیز انتقال دهد، اما هیچ نشانه‌ای از این وضعیت وجود ندارد.

نیویورک تایمز گزارش خود را این گونه به پایان می‌رساند: ترامپ آشکارا در برابر گفتن اینکه انتقال مسالمت آمیز قدرت را تضمین می‌کند مقاومت کرده و بار‌ها به هواداران خود گفته است تنها راهی که می‌تواند باعث عدم موفقیت او در انتخابات شود، تقلب است.

 او از هر راه ممکن این پیام را انتقال داده است که قصد دارد به هر قیمتی در قدرت بماند. روز شنبه او گفت که اگر شب انتخابات برنده نشود، دیوان عالی برای پیروزی به کمک او خواهد آمد. شاید این گفته ترامپ لحن کنایی داشته باشد، اما متناسب با الگوی رفتاری اوست، تنها چیزی که رئیس جمهور آمریکا به آن فکر می‌کند پیروزی در انتخابات است، او اهمیت نمی‌دهد که آمریکا در آستانه فروپاشی است و هرگز ثبات و سلامت آمریکا برایش مهم نبوده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۲۴ ۱۳ آبان ۱۳۹۹
اگه خدایی نکرده ببره ... دلار هفته بعد کانال ۴۰ نومان . خودرو ۳۰ درصد افزایش پیدا میکنه سکه میره تا ۲۱ تومان... ...
Germany
ناشناس
۲۳:۵۶ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
فقط اعدام..
Iran (Islamic Republic of)
وحید
۲۳:۲۱ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
ترامپ کفتار صفت بیخیال شو جون مردم کشورت. صدای کلنگ قبرت میاد برو استراحت کن و به فکر آخرتت باش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۷ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
ترامپ رای میاره ببین کی گفتم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۴ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
ترامپ شکست میخورد بعدش خودش میاد میگه کسی اعتراض نکنه قائله میخوابه به چند وقتم ازش خبری نخواهد شد که نشان از رفتنش به هاوایی داره که بنده به شخصه میسپارمش سربازان گمنام سرش در ازای کفش حاج قاسم
Canada
ناشناس
۲۲:۴۷ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
صددرصد شکست میخورد و
ارزوی جایزه نوبل را به .....خواهد برد
تنها ناراحتی اش نگرفتن جایزه نوبل است
میگه چرا الکی یک هفته بعد رییس جمهور شدن
اوباما بهش دادند
برای چه خدمتی به بشریت
چرا من جایزه نوبل نگیرم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۲ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
ان شاالله ک در نیاد دیوونه عصبی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۷ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
عجب حالی میده وقتی که اینها به جون خودشون بیاُفتن.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
هیچ اتفاقی نمیفته
Netherlands
ناشناس
۲۱:۴۵ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
ترامپ برنده میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۴۱ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
.خود لعنتی اش دوباره انتخاب میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
امیدوارم ترامپ روانی در نیاد ازش متنفرم عزیزیترین ومحبوبترین آدم کشورمو کشت خدا لعنتت کنه دیوونه ایی چن روز ایقد دعا کردم در نیاد
Iran (Islamic Republic of)
حسن دوستی
۲۰:۰۰ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
بله
Canada
ناشناس
۱۹:۴۶ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
به اینخاطر سهام اینور سقوط کرده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۲ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
به ما چه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
پس این خبر رو نخون و مطلب ننویس خوش تیپ
Iran (Islamic Republic of)
مسعود
۱۹:۴۲ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
هیچی
Germany
ناشناس
۲۱:۰۳ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
فقط اعدام برادر... فقط
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۲ ۱۲ آبان ۱۳۹۹
مطمئن باشین هراتفاقی بیوفته مثل ماسرشون نمیادخیالتون راحت
آخرین اخبار