متخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی:

پوشش گیاهی مشهد باعث آلرژی می‌شود

دانشمند برگزیده کشوری و متخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی گفت: بیشتر پوشش گیاهی مشهد باعث بروز آلرژی می‌شود و باید از گونه‌های غیرحساسیت‌زا استفاده کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،رضا فریدحسینی متخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر مشهد افزود: آلرژی یکی از معضلات مردم است و پیش‌بینی می‌شود تا سال ۲۰۳۰ حدود ۵۰ درصد مردم دچار آلرژی باشند.

او افزود: چندی پیش طرحی ارائه دادم که در شهر‌ها از درخت "ژینگو" که حساسیت‌زا نیست و هوا را نیز پاکیزه می‌کند، استفاده کنند که این طرح در آمریکا اجرایی شد.

بیشتر بخوانید


این متخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی ادامه داد: از شورای اسلامی شهر مشهد نیز می‌خواهم به سوی استفاده از پوشش گیاهی غیرآلرژی‌زا در این کلانشهر برود تا کیفیت زندگی افزایش یابد.

در حاشیه جلسه شورای شهر مشهد از رضا فرید حسینی، استاد دانشگاه علوم پززشکی مشهد که از سوی فرهنگستان علوم پزشکی به عنوان دانشمند برگزیده کشور برای دریافت نشان درجه اول دانش، انتخاب شده است، قدردانی شد.

ژینگو گیاه بومی چین و ژاپن است و برگ‌های آن شبیه گیاه پر سیاوشان است و با اینکه این درخت در اغلب خاک‌ها رشد می‌کند، ولی بهترین نتیجه در خاک‌هایی با زهکشی کامل حاصل می‌شود.


انتهای پیام//م. م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.