حسین‌پور در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

گردن کج کردن در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی صلح نام نمی‌گیرد

کارشناس مسائل خاورمیانه گفت: گردن کج کردن در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی صلح نیست، بلکه این پیروزی بدون جنگ برای دشمن است.

سینا حسین پور پژوهشگر مسائل قفقاز و کارشناس مسائل خاورمیانه در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مفهوم صلحی که ترامپ ادعا می‌کند در منطقه به وجود آورده است، گفت: در طول تاریخ همواره استفاده از کلمات زیبا یک تکنیک و حربه است، طبیعتا کسی که می‌خواهد جهان گشایی کند چنین کاری می‌کند، اگر تاریخ افراد خون ریز را بخوانیم هیچ یک از آن‌ها نمی‌گویند که «من جهان خوار و ظالم هستم» طبیعتا آنها هم بهانه‌ها و الفاظ زیبایی را برای کاور خود استفاده کردند.

او افزود: مفهوم صلح یا عادی سازی روابطی که ترامپ از آن یاد می‌کند، شبیه تیم فوتبالی است که وضعیت بدی دارد، مربی این تیم می‌گوید من لیگ را تمام می‌کنم، در حالی که تمام کردن لیگ به تنهایی کافی نیست باید دید که به عنوان قهرمان لیگ را تمام می کند یا به عنوان آخرین تیم؛ بنابراین عادی سازی روابط و چیزی که غرب از آن تحت عنوان صلح یاد می‌کند این است که همه ملت های منطقه در قبال رژیم صهیونیستی و آمریکا گردن کج کنند و پیرو آن‌ها باشند.

حسین پور با بیان اینکه گردن کج کردن در برابر آمریکا و رژیم صهیونیستی صلح نام نمی‌گیرد، بلکه این یک پیروزی بدون جنگ برای دشمن است، گفت: ترامپ می‌خوا‌هد بدون جنگ به یک پیروزی رویایی برسد و این بسیار مسخره است، برخی از رسانه‌های غربی هم سعی می‌کنند این موضوع را بولد کنند، اما در واقعیت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی مضحک است.


بیشتر بخوانید


کارشناس مسائل خاورمیانه ادامه داد: اگر غرب به دنبال صلح است، چرا به نقشه‌های امپریالیستی خود پایان نمی‌دهد و چرا رژیم صهیونیستی در کنار گوش ما آشوب درست می‌کند و می‌خواهد مرز‌های کشورها و حتی ایران را دور بزنند. این موضوع نشان می‌دهد که هیچ صلحی در کار نیست، در حقیقت انتخاب ترامپ و بایدن برای ما فرقی نمی‌کند و معادلات منطقه تفاوت چندانی نخواهد کرد.

او افزود: متاسفانه ملت‌های منطقه تصور می‌کنند خاورمیانه از آن سوی مرز‌ها و دریاها کنترل می‌شود، اما چنین چیزی درست نیست، چراکه تجربه ثابت کرده است که اگر ملت‌های منطقه دست به دست هم بدهند نیازی به قدرت‌های آن سوی آب‌ها نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار