علی نژاد: دو و میدانی بودجه زیادی دارد/ منتظر رای دادگاه عالی ورزش درباره جودو هستیم

معاون ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان درباره وضعیت فدراسیون دو و میدانی توضیحاتی را ارائه کرد.

به گزارش خبرنگار پایه و آبی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی علی نژاد معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان اظهار کرد:  مجمع سالیانه فدراسیون دو و میدانی مربوط به سال‌های ۹۷ و ۹۸ بود. طبق برنامه قرار بود این جلسه اسفند سال گذشته و بعد از انتخابات ریاست فدراسیون دو و میدانی  برگزار شود که این اتفاق رخ نداد و مجمع مربوط به ۲ سال را امروز  برگزار کردیم. گزارش عملکرد حسابرس، خزانه‌دار و بازرس برای این ۲ سال ارائه و تصویب شد. برنامه‌های سال ۹۹ هم به تصویب رسید و اعضای مجمع هم برنامه‌های خود را ارائه کردند.

معاون ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان درباره  اینکه وزارتخانه، چقدر از رشته دو و میدانی حمایت می‌کند، بیان کرد: دو و میدانی رشته‌ای است که در اولویت است و وزارت ورزش هم حمایت ویژه‌ای از آن می‌کند. بودجه‌ای که به فدراسیون دو و میدانی داده می‌شود، جزو بودجه‌های بالای فدراسیون‌های ورزشی است و این وظیفه فدراسیون است که مشکلات ورزشکاران خود را برطرف کند.

علی نژاد: دو و میدانی بودجه زیادی در اختیار دارد/ منتظر رای دادگاه عالی ورزش درباره جودو هستیم

دو و میدانی می تواند جهشی در مدال آوری به وجود آورد 

علی‌نژاد درباره انتخاب هاشم صیامی به عنوان رئیس فدراسیون دو و میدانی بیان کرد: این فدراسیون به تازگی رئیس خود را شناخته است. امیدواریم در ۴ سال آینده، شرایط این رشته ورزشی خوب و بهینه شود. اگر این رشته  بتواند به جایگاه واقعی خود برسد، می‌تواند جهش خوبی در مدال‌آوری کشور ایجاد کند. ظرفیت‌های خوبی در این رشته در کشورمان وجود دارد که اگر در ماده‌های مختلف دو و میدانی استعدادیابی خوبی داشته باشیم، با پرورش استعداد‌ها می‌توانیم به اهداف خود برسیم.

او درباره تذکرات خود به اعضای مجمع دو و میدانی خاطرنشان کرد: در گزارش‌های حسابرس و خزانه‌دار، نکات و اشکالاتی وجود دارد. تذکرات لازم را می‌دهیم.

علی نژاد درباره قرارداد مربی احسان حدادی که بدون اینکه از طرف او امضاء شود، به این مربی پول پرداخت شده، گفت: من در مورد جزییات قرارداد تک تک ورزشکاران اطلاع ندارم و باید این موضوع  از رئیس فدراسیون سئوال کنید.

شروط فدراسیون جهانی جودو خلاف اساسنامه ما است 

معاون وزیر ورزش درباره وضعیت جودو و پرونده بین‌المللی آن بیان کرد: بعد از تعلیق فدراسیون جودو ایران توسط فدراسیون جهانی، شکایتی از سوی فدراسیون ایران به دادگاه عالی ورزش ارائه شد. اواخر شهریور ماه بود که این دادگاه برگزار و به طرفین یک ماه فرصت داده شد تا شاید با مذاکره، مشکل را حل کنند، اما فدراسیون جهانی جودو با وجود حسن نیت فدراسیون ایران، استفاده‌ای از این فرصت یک ماهه نکرد. مجموعه فدراسیون جهانی بر شروط گذشته خود تاکید داشت. این غیر قانونی و خلاف اساسنامه ما است.

او درباره قهر تعدادی از ملی‌پوشان تیراندازی گفت: اختلافاتی بین سرمربی تیم ملی تفنگ و فدراسیون این رشته ورزشی به وجود آمده است. جلسات متعددی برگزار شده است. من هم جلساتی با ورزشکاران داشته ام. تلاش می کنیم تا مشکلات را برطرف کنیم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار