وزیر صمت خبر داد:

روش جدید برای فراوانی کالا در بازار و افزایش صادرات/ واردات در مقابل صادرات آزاد شد

رزم‌حسینی گفت:مقررشده روش جدیدی برای فراوانی کالا در بازار و افزایش صادرات اجرا شود بنابراین واردات در مقابل صادرات آزاد شده است.

به گزارش  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، رزم حسینی وزیر صنعت معدن و تجارت در حاشیه جلسه مشترک با مسئولان گمرک و بانک مرکزی برای حل مشکلات ترخیص کالاهای دپوشده در گمرک گفت: بر اساس مصوبات ستاد هماهنگی اقتصادی دولت که در هفته گذشته، بنا داشتیم روش جدیدی برای فراوانی کالا در بازار و افزایش صادرات پیدا کنیم. بر این اساس واردات در مقابل صادرات آزاد شد تا همه صادرکنندگان بتوانند از طرق تهاتر ارز تجارت کنند همچنین اجازه استفاده از ارز متقاضی داده شد تا اگر کسی ارز شخصی در دست دارد از آن برای تجارت بهره ببرد. از فردا صبح گمرکات سراسر کشور می توانند با ارز متقاضی اجازه ترخیص کالا دهند.

او ادامه داد: بنا شد تا کالاهایی غیر از کالا‌های دریافت کننده ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی اجازه ترخیص از گمرک را پیدا کنند؛ کالا‌هایی که واردکنندگان آن ها در مقابل صادرات رفع تعهد کنند هم اجازه ترخیص پیدا خواهند کرد. کالا‌ها دو دسته اند؛ گروه اول کالا‌هایی مثل نهاده‌ها هستند که باید ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی دریافت کرده و بعد از ترخیص در شبکه توزیع وزارت جهاد کشاورزی به دست مصرف کننده برسند و گروه دوم سایر کالا‌ها هستند که از طریق روش‌های ذکر شده ترخیص خواهند شد.

رزم حسینی گفت: بر اساس سیاست‌های جدید بانک مرکزی ، کسانی که اظهار می‌کنند نیاز به تامین ارز از بانک مرکزی ندارند می‌توانند اقدام به ترخیص کالا کنند. سازوکار‌های ترخیص در حال ارزیابی است و زمان ترخیص را گمرک مشخص می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۹ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
حیله جدید شیطنت طلبان وکدخداپرستان جهت ادرس غلط بمردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۰ ۱۱ آبان ۱۳۹۹
فعلا کرونا وگرونی با هم میتازن فقط بورس هی منفی میشه یعنی مردم بیچاره تو ایی گرونی میخاستن دو کیلو گوشت از سهام عدالت بخرن بخورن تو ایی اوضاع کرونا میگن سیستم ایمنی بدنتون قوی باشه آخه با کدوم پول چیزای مقوی بخریم
آخرین اخبار