پیش‌بینی تولید ۱۸۲ هزار تن چغندر قند در اقلید

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید گفت: با آغاز برداشت مکانیزه چغندرقند انتظار می‌رود بیش از ۱۸۲ هزار تن از این محصول از مزارع این شهرستان برداشت شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سیدعلی آقا میرطالبی گفت: امسال سطح زیر کشت چغندر قند در مزارع شهرستان بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ هکتار است که برداشت آن از دهم مهرماه آغاز شده است و تا بیستم آبان ماه ادامه دارد.

او ادامه داد: محصول برداشت شده برای فرآوری به کارخانه‌های قند اقلید، مرودشت و نقش جهان اصفهان ارسال می‌شود و تمام مراحل کاشت تا برداشت تحت نظارت و قرارداد این کارخانه هاست.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اقلید افزود: با وجود نیاز نقدینگی کشاورزان برای خرید نهاده و ماشین آلات لازم، اجرای کشت قراردادی را می‌توان تضمینی برای خرید محصول این کشاورزان محسوب کرد.

میرطالبی گفت: کاهش هزینه‌های تولید، کاهش مصرف آب، آسان شدن عملیات برداشت از مهمترین مزایای برداشت مکانیزه چغندر قند است و استفاده از بقایای گیاهی محصول به عنوان کود سبز، افزایش ماده آلی خاک، سرعت عمل بالا در برداشت و سهولت در بارگیری محصول، فراهم شدن زمان مناسب و به موقع عملیات کشت‌های پاییزه گندم و جو از فواید دیگر این نوع از برداشت مدرن است.

شهرستان اقلید در ۲۶۷ کیلومتری شمال شیراز با دارا بودن دشت‌های حاصل خیز آسپاس، بکان و نمدان بیش از نیم قرن است که چغندرقند در آن کشت می‌شود و کارخانه قند اقلید از قدیمی‌ترین کارخانه‌های قند در کشور است که به‌طور مستقیم برای ۵۰۰ نفر شغل ایجاد کرده است.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار