در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نجات جان بیش از ۱۲ هزار نفر در عملیات امداد و نجات مهر ماه امسال

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر از امدادرسانی به ۱۲ هزار و ۲۳۷ نفر از افراد آسیب دیده در حوادث مهر ماه امسال خبر داد.

مهدی ولی پور رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به امدادرسانی به ۱۲ هزار و ۲۳۷ نفر از افراد آسیب دیده در حوادث مهر ماه امسال، اظهار کرد: ۴۷۷ مصدوم در حوادث جوی، ترافیکی، ساحلی و کوهستانی طی عملیات رهاسازی از مرگ نجات یافتند.

او گفت: در محور‌های برون شهری ۳۱ استان کشور هزار و ۴۲۴ مورد مأموریت امداد و نجات سوانح ترافیکی انجام شده است که منجر به اعزام ۸۳۱ نفر مصدوم به مراکز درمانی و درمان سرپایی ۲۸۲ مصدوم در محل حادثه شد.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به اینکه بیشترین مأموریت‌ها در استان‌های گلستان، اصفهان و مازندارن بوده است، بیان کرد: طی این مدت ۲۲۹۴ مورد مأموریت امداد و نجات انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال ۱۳۹۸، کاهش ۲۸ درصدی مأموریت‌های امداد و نجات در سوانح ترافیکی را شاهد بودیم.

ولی پور عنوان کرد: در این مدت هزار و ۱۸۳ نفر به صورت زمینی و هوایی به مراکز درمانی منتقل شدند و به ۶۵ مصدوم در راه مانده نیز اسکان اضطراری داده شد.

او افزود: در مهر ماه امسال در محور‌های برون شهری کشور ۳۹۵ عملیات نجات فنی توسط نجاتگران جمعیت هلال احمر انجام شد که از نظر تعداد نسبت به مدت مشابه در سال گذشته نزدیک به ۲۶ درصد کاهش داشته است.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر گفت: بیشترین عملیات نجات فنی در سوانح ترافیکی در استان‌های مازندران (۵۹ مورد)، کرمان (۴۸ مورد) و مرکزی (۳۳ مورد) بوده است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار