پژمانفر در صحن علنی:

نباید مجلس را سیاسی جلوه دهیم

نماینده مشهد گفت: در حال حاضر شائبه سیاسی کاری در مجلس مطرح است، پیشنهاد من به طراحان طرح مذکور این است که صبر کنند تا انتخابات برگزار شود و بعد از آن موضوع را مطرح کنند.

نباید مجلس را سیاسی جلوه دهیم/ ما باید به شورای نگهبان کمک کنیمبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد در جلسه علنی امروز مجلس و در مخالفت با کلیات طرح  اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: سوال پیش می‌آید که آیا این طرح می‌تواند مشکلات انتخابات ریاست جمهوری را حل کند و بنده معتقدم که چنین امکانی وجود ندارد.

وی افزود: یکی از محور‌های طرح این است که به صف‌های عریض و طویل در زمان ثبت نام انتخابات خاتمه دهد، اما باید توجه کرد که شورای نگهبان همواره براساس قید مصادیق رجل سیاسی صلاحیت داوطلبان را بررسی می‌کند، بنابراین مشکل ما آن صف طولانی نیست، مشکل ما آن ۱۰ یا ۱۲ نفر آخر بوده که در باب غربالگری شورا، مسائل رخ می‌دهد.

پژمانفر ادامه داد: طرح ارائه شده به دنبال آن است که مشکلات موجود در روند انتخابات ریاست جمهوری را با مباحث کمّی حل کند، اما مشکلات ما کیفی است، بنابراین باید صلاحیت کاندیدا‌ها به صورت کیفی بررسی شود، نه اینکه بازه سنی ۴۵ تا ۷۰ سال برای حضور افراد در نظر گرفته شود، از این رو آیا تعیین بازه سنی یا سوابق کمّی مشکلات انتخابات را حل می‌کند؟ بنابراین این طرح نه تنها ابهامات را رفع نکرده بلکه به این مسائل دامن می‌زند.

وی اظهار کرد: در این طرح آمده است که کاندیدای ریاست جمهوری باید مدبّر باشد و تفسیر کرده که آن فرد باید مشورت پذیر بوده و به قانون گرایی معتقد باشد. حال چگونه می‌توان فهمید که آن فرد این مسائل را رعایت می‌کند یا خیر؟ بنابراین ما مشکل را حل نکرده و تنها با کلمات بازی کرده ایم. یکی دیگر از مشکلات این طرح سوگیری سیاسی است، سوال من اینجاست که چرا دبیران شورای عالی امنیت ملی و مجمع تشخیص مصلحت می‌توانند در انتخابات شرکت کنند، اما اعضا مجاز نیستند، چرا سرلشکر می‌تواند در انتخابات شرکت کند، اما سرتیپ نمی‌تواند؟ بنابراین ما نباید مجلس را سیاسی جلوه دهیم، مجلس باید مسائل انقلابی را دنبال کند.

پژمانفر تصریح کرد: در حال حاضر شائبه سیاسی کاری در مجلس مطرح است، پیشنهاد من به طراحان طرح مذکور این است که صبر کنند تا انتخابات برگزار شود و بعد از آن موضوع را مطرح کنند و قطعاً ما کمک خواهیم کرد. در شرایط فعلی ما باید به شورای نگهبان کمک کنیم، کمک این نیست که صف‌های طولانی ثبت نام را کم کنیم، بلکه باید جلوی کسانی که امروز پست، مسئولیت و مدیریت عالی داشته، اما طمع دارند تا باز رئیس جمهور شوند، گرفته شود. جلوی کسانی که امروز به مسئولیت خود قانع نیستند و در کار‌های دیگر دخالت می‌کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار