نادری در صحن علنی:

طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری شائبه مهندسی کردن انتخابات را ایجاد می‌کند

نماینده تهران گفت: طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری شائبه مهندسی کردن انتخابات را از سوی مجلس به وجود می‌آورد.

طرح اصلاح قانون انتخابات ریاست جمهوری شائبه مهندسی کردن انتخابات را ایجاد می‌کندبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، احمد نادری، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در صحن علنی امروز مجلس شورای اسلامی و در جریان بررسی گزارش کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها در مورد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات ریاست جمهوری  به عنوان مخالف گفت: حُسن این طرح، جلوگیری از ثبت نام هر فرد با هر شرایطی در انتخابات ریاست جمهوری است، اما در شرایط فعلی اقتصاد کشور که مردم درگیر سفره نان خود هستند یا کشاورز درگیر سم و کود شیمیایی است و ملت هم کوچک‌ترین سرپناهی ندارد و سیاست‌های غلط و نئولیبرال دولت کنونی طبقه متوسط و پایین را به طبقات پایین تر پرتاب کرده است، آیا اولویت مجلس این است که انتخابات ریاست جمهوری را بررسی کنیم؟

او ادامه داد: این طرح شائبه مهندسی کردن انتخابات را از سوی مجلس به وجود می‌آورد، چرا باید این نقطه ضعف را داشته باشیم تا رسانه‌ها از بیرون بنویسند که مجلس به نفع افراد خاصی انتخابات را مهندسی می‌کند؟ ضمناً شرایط نامزد انتخابات به صورت کارشناسی نیست و سلیقه‌ای نوشته شده است.  برخی از مواد هیچ تناسبی با شرایط ریاست جمهوری ندارند؛ مثلاً سن بین ۴۵ تا ۷۰ سال تعیین شده، چرا ۴۰ سال نوشته نشده است؟

نادری افزود: رهبری می‌گویند جوانان شانه‌های خود را زیر بار مسئولیت کشور ببرند، خود مقام معظم رهبری در ۴۲ سالگی در مقام ریاست جمهوری قرار گرفتند. مگر در شرایط جنگی کشور، مقام معظم رهبری بد کشور را اداره کردند؟ رهبری در گفته‌های خود نشان دادند که به جوانان اعتماد دارند. این طرح میزان مشارکت در انتخابات را کاهش می‌دهد و جوانان را ناامید می‌کند. بعید می‌دانم آقای قالیباف هم موافق این طرح باشد، زیرا با مطرح کردن موضوع نواصولگرایی، نشان داد به جوانان توجه دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس گقت: گفته شده شهرداری‌های شهرهای بالای ۳ میلیون نفر می‌توانند شرکت کنند، چرا شهردار شهرهای ۲ میلیون نفری نمی‌تواند شرکت کند؟ چه فرقی می‌کند؟ چرا استاندار زیر ۲ میلیون نفر نمی‌تواند شرکت کند؟ چنین طرح های نیاز به اجرای عملی دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار