آغاز مرحله جدید عملیات نیرو‌های عراقی برای ضبط سلاح‌های غیرقانونی در بصره

مرحله جدیدی از عملیات نیرو‌های عراقی برای کشف و ضبط سلاح‌های غیرقانونی در استان بصره در جنوب این کشور آغاز شد.

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سومریه نیوز، «خلف البدران» فرمانده مرز‌های منطقه چهارم عراق اعلام کرد که بخش چهارم مرحله دوم عملیات «الوعد الصادق» با هدف جمع آوری سلاح‌های غیرقانونی در استان بصره امروز (یک‌شنبه) آغاز شد.

او افزود: نیرو‌های امنیتی در این عملیات به دنبال پیگرد عناصر تروریستی و مجرمان تحت تعقیب و کشف سلاح‌های غیرقانونی در محله‌ها و حومه استان بصره هستند.

به گفته این مقام عراقی از آغاز عملیات در صبح امروز تاکنون ۱۱ فرد تحت تعقیب دستگیر و مقادیر مختلفی سلاح در مناطق «الزبیر و ابی الخصیب» کشف و ضبط شده است.

به گفته مرکز اطلاع رسانی امنیتی عراق، نیرو‌های امنیتی چندین عملیات برای اعمال قانونی و جمع آوری سلاح‌های غیرقانونی در استان‌های بصره و بغداد با هدف برقراری امنیت در تمامی مناطق و حمایت از شهروندان و مبارزه با هر تجاوز و تهدیدی انجام داده اند.

قانون عراق به هر خانواده عراقی اجازه می‌دهد یک سلاح سبک را پس از ثبت آن در مراکز مربوطه نگهداری کنند، اما طبق آداب و رسوم قبایل، عراقی‌ها مقدار زیادی اسلحه در خانه‌هایشان نگهداری می‌کنند.

این عملیات امنیتی پس از آن آغاز شد که مصطفی الکاظمی، نخست‌وزیر عراق به نیرو‌های امنیتی این کشور دستور داد که به پدیده سلاح‌های بدون مجوز و غیرقانونی پایان دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار