فضاى سبز كرج با چه آبى سيراب مى شود؟

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج گفت: ۴۰ درصد از این آب از طریق شبکه آب خام، ۱۰ درصد از تصفیه خانه، ۳۰ درصد از شبکه آب شرب شهری و ۲۰ درصد باقی مانده نیز از رودخانه کرج تامین می‌شود.

فضاى سبز كرج با چه آبى سيراب مى شود؟به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، پیمان بضاعتی پور رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری کرج با اشاره به میزان آب مصرفی برای آبیاری فضای سبز شهری کرج گفت: در هر ثانیه حدود ۶۲۰ لیتر آب صرف آبیاری فضای سبز شهری کرج می‌شود .

بضاعتى پور افزود: كه ۴۰ درصد از این آب از طریق شبکه آب خام، ۱۰ درصد از تصفیه خانه، ۳۰ درصد از شبکه آب شرب شهری و ۲۰ درصد باقی مانده نیز از رودخانه کرج تامین می‌شود.

او با اشاره به برنامه ریزی برای کاهش سهم آب شرب شهری برای آبیاری فضای سبز گفت: در حال حاضر برای آبیاری بخشی از فضای سبز شهری کرج از ۱۱ قنات با ظرفیت استحصال ۱۶۰ لیتر در ثانیه استفاده می شود در حالی که ظرفیت واقعی این قنوات ۳۰۰ لیتر در ثانیه است.

بضاعتی پور افزود: از آن جایی‌که طی سال‌های قبل شبکه انتقال آب کامل نبوده، امکان استفاده از تمام ظرفیت این قنوات وجود نداشته است.

او گفت: هر سال ۱۳ کیلومتر به شبکه انتقال آب کرج اضافه می شود تا بتوانیم ظرفیت استفاده از قنوات را به حداکثر برسانیم.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری کرج افزود: به دنبال اصلاح الگوی کاشت گونه‌های گیاهی هستیم تا از این طریق درختانی در سطح شهر کاشته شوند به کم آبی مقاوم هستند.

انتهاى پيام/خ .ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.