واکنش مقامات مینه‌سوتا به رای دادگاه فدرال این ایالت به نفع ترامپ

مقامات مینه‌سوتا به حکم صادر شده از سوی دادگاه فدرال این ایالت مبنی بر غیرقانونی بودن شمارش آرای دریافتی پس از روز انتخابات واکنش نشان دادند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، دادگاه فدرال ایالت «مینه‌سوتا» در آمریکا اعلام کرد شمارش آرایی که پس از روز انتخابات دریافت شوند، غیرقانونی است.

این دادگاه که روز پنجشنبه برگزار شد با تاکید بر اینکه شیوع بیماری همه‌گیر نمی‌تواند موجب تغییر قانون اساسی شود، شمارش آراء دریافتی پس از روز انتخابات را غیرقانونی اعلام کرد. این حکم به دنبال تایید تمدید مهلت دریافت رای در ایالات کارولینای شمالی و پنسیلوانیا در روز گذشته صادر شد.

این حکم در حالی صادر شد که از سال ۱۹۷۲ (۱۳۵۲) تاکنون شهروندان ساکن مینه‌سوتا به نامزد‌های جمهوری‌خواه رای نداده‌اند.


بیشتر بخوانید


مقامات مینه سوتا، در واکنش به حکم صادر شده با بیان اینکه این رای حرف آخر در دادرسی نبوده و مستلزم تفکیک آراء پس از روز انتخابات است، اعلام کردند در حالی که مینه‌سوتا به رای صادر شده عمل می‌کند، هنوز هیچ حکم دادگاهی مبنی بر بی‌اعتبار بودن این آراء وجود ندارد.

او افزود: ما کاملاً این حق را داریم که پس از روز انتخابات هر استدلالی را برای محافظت از حقوق رای دهندگان بیان کنیم.

او در ادامه با اشاره به اینکه با دفتر دادستان کل کشور در این مورد مشورت کرده، از رای دهندگان خواست که در این مرحله رای خود را از طریق پست ارسال نکنند، بلکه آن‌ها را به دفاتر انتخابات شهرستان تحویل و یا شخصاً رای دهند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار