طهرانچی: در جهان اسلام بیش از هر روزی نیازمند وحدت هستیم

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در جهان اسلام بیش از هر روزی نیازمند وحدت هستیم و اگر از وحدت غفلت کنیم لطمه‌های بی‌شماری را خواهیم دید.

به گزارش حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  محمدمهدی طهرانچی در وبینار ظرفیت‌های راهبردی جهان اسلام در مواجهه با بلایا و مصائب که به صورت اینترنتی و به همت مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی به مناسبت هفته وحدت برگزار شد، اظهار کرد: در شرایطی که با مصائب بزرگی روبرو هستیم و یک بیماری جهانی سلامت انسان‌ها را به خطر انداخته، هجمه به ساحت مقدس پیامبر (ص) که اسوه نیک انسان‌ها است شرایط هفته وحدت را با شرایط خاصی مواجه کرده است.

وی با تبریک هفته وحدت افزود: نظام سلطه باید بداند که این مکتب تمدن ساز پر فروغ‌تر از گذشته به پیش می‌رود و اگر غرب از مواجهه تمدنی و منطقی به حرکت‌های سخیف اهانت رو آورده است باید بداند که ما زمان حیات پیامبر (ص) هم همواره با این کوچک اندیشان و این نگاه‌هایی که تاب تحمل نور پر فروغ پیامبر (ص) را نداشته اند مواجه بوده‌ایم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بشر با یک ویروس مواجه شده است که علم پزشکی در این مدت نتوانسته است دقیق آن را بشناسد، گفت: متأسفانه جامعه غرب به جای این که به راه غلطی که پیموده اعتراف کند به عرصه معنوی هم حمله‌ور شده و نقاب از چهره واقعی غرب برداشته است.

وی با تأکید بر اینکه انسان‌ها نیازمند مکتبی هستند که مسیر را به آن‌ها نشان دهد، اظهار کرد: با هجمه‌هایی که امروز به ساحت پیامبر (ص) به عنوان نماد رحمت می‌شود انسان‌هایی که اعتقاد به تعالی و سعادت‌مندی بشر دارند امروز بیش از هر روزی به این نتیجه رسیدند که باید در مقابل پیامبر اکرم (ص) زانو بزنند.

طهرانچی گفت: ما در جهان اسلام بیش از هر روزی نیازمند وحدت هستیم و نحله‌های ساخته شده خارج از جهان اسلام که به جهان اسلام تزریق می‌شوند به ما یادآور می‌شوند که اگر از وحدت غفلت کنیم لطمه‌های بیشماری را خواهیم دید که همه مسلمانان را شامل می‌شود.

وی بیان کرد: امروز مسائلی که به واسطه ویروس کرونا بر جهان حاکم شده است نیازمند همکاری بیش از پیش اندیشمندان جهان اسلام است و گسترده شدن فضای مجازی و یک پارچه سازی جهان بر مبنای شبکه‌های مجازی ما را برای تولید اندیشه و دفاع از تفکر صحیح هدایت بخش دعوت و روز به روز به وحدت نزدیک می‌کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار