جدیدترین محدودیت های کرونایی در استان کرمان

جانشین استاندار کرمان در ستاد مدیریت بیماری کرونا ویروس امروز با اعلام افزایش تعداد شهرستان‌های استان در شرایط فوق قرمز از ۳ به ۶ شهرستان، جدیدترین محدودیت‌های کرونایی را اعلام کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، محمدصادق بصیری، معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی و جانشین استاندار کرمان در ستاد مدیریت بیماری کرونا ویروس، شامگاه چهارشنبه ۷ آبان ۹۹ با اعلام افزایش تعداد شهرستان های استان کرمان در شرایط فوق قرمز از ۳ به ۶ شهرستان، جدیدترین محدودیت های کرونایی را اعلام کرد.

او گفت: با توجه به شیوع گسترده بیماری کرونا ویروس در بعضی مناطق استان کرمان، کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا ویروس به ریاست دکتر فدائی، استاندار کرمان تشکیل و تصمیمات جدیدی برای اجرا از پنجشنبه ۸ آبان مصوب و ابلاغ کرد.

بصیری در تشریح مصوبات جدید بیان کرد: مقرر شد در شهرستان‌های سیرجان، رفسنجان، بافت، بردسیر، زرند و کرمان از پنجشنبه ۸ آبان به مدت دو هفته، کلیه صنوف به استثنای اصناف ردیف اول، شامل عرضه کنندگان مواد ضروری مردم (۱۴ صنف ذکر شده در بخشنامه وزارت کشور) تعطیل شوند.

او بیان کرد: همچنین کلیه دستگاه‌های اجرایی، ادارات و شرکت‌های دولتی، نهادها، موسسات عمومی و شرکت‌های غیردولتی به استثنای مراکز بهداشتی، درمانی در شهرستان‌های سیرجان، رفسنجان، بافت، بردسیر، زرند و کرمان از پنج شنبه ۸ آبان تا دو هفته نسبت به کاهش کارکنان تا ۵۰ درصد اقدام و برنامه حضور کارکنان را طوری تنظیم کنند تا خللی به ارائه خدمات به مراجعین ایجاد نشود.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار کرمان تصریح کرد: ادارات و مراکز بیان شده، موظفند از طریق میز خدمت به مراجعه کنندگان، روز و ساعت مراجعه را اعلام کنند به نحوی که فاصله‌گذاری اجتماعی نیز در زمان مراجعه آن‌ها به طور کامل رعایت شود.

او با بیان اینکه بخشنامه شماره ۳۷۰۵۷۱، تاریخ ۳ آبان سازمان امور اداری و استخدامی نیز بایستی مورد توجه مدیران قرار گیرد، تصریح کرد: همچنین این سازمان‌ها موظف هستند از نیرو‌ها و امکانات آزاد شده، نیاز‌های واحد بازرسی و نظارت کرونا ویروس را با نظر غلامرضا نویدی، مدیرکل بازرسی استانداری کرمان تامین کنند.

 محدودیت‌های قبلی و مصوبات جلسه ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا در تاریخ ۳ آبان در ۱۷ شهرستان دیگر استان کرمان به قوت خود باقی است.

 صنوف گروه یک که نباید تعطیل شوند: شامل: فروشگاه‌های زنجیره‌ای مایحتاج مردم، سوپرمارکت‌ها، میوه و سبزی فروشی ها، مراکز فروش محصولات پروتئینی، نظیر قصابی ها، مرغ فروشی‌ها و ماهی فروشی ها، میادین میوه و تره بار، لبنیات فروشی، نانوایی‌ها، مراکز تهیه غذا‌های آماده بیرون بر، جایگاه‌های سوخت، تعمیر و تاسیسات فنی خودرو و منازل، مراکز بهداشتی، درمانی دولتی و خصوصی، مراکز و فروشگاه‌های دامپزشکی، پخش دارو و مواد غذایی، مراکز تامین آمبولانس و داروخانه‌ها هستند.

 انتهای پیام/ م 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار