نوفرستی خبرداد؛

سکه‌های کشف شده در ابن بابویه ۱۱۰۰ سال قدمت دارند

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری گفت: قدمت سکه‌های کشف شده در آرامستان ابن بابویه ۱۱۰۰ سال و متعلق به دوران آل بویه است.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، غلامرضا نوفرستی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری اظهار کرد: در پی گزارش‌های واصله مبنی بر وجود یک اتاقک نگهبانی در آرامستان ابن بابویه شهرری که به محلی برای تجمع تعدادی معتاد شده بود، نیرو‌های انتظامی به محل وارد می‌شوند و پس از بررسی اتاق تعدادی سکه قدیمی کشف می‌کنند.

وی افزود: در بازجویی از یکی از متهمان مشخص شد که در جریان حفر یک قبر ۲۶۰ سکه نقره قدیمی کشف شده بود که دو نفر قبرکن آن‌ها را در میان خود تقسیم کرده بودند.

نوفرستی با بیان اینکه هم اکنون یکی از متهمان با ۱۳۰ سکه دستگیر و متهم دیگر متواری شده است، گفت: تلاش‌ها برای دستگیری متهم دارد و دستور لازم برای شناسایی و دستگیری متهم صادر شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری اظهار کرد: پس از تحویل سکه‌ها به اداره کل میراث فرهنگی و بررسی کارشناسان میراث مشخص شد که این سکه‌ها از جنس نقره و مربوط به دوران آل بویه است.

نوفرستی افزود: یک روی سکه نشانه‌های اسلامی همچون شهادتین و در روی دیگر آن نقش پادشاهان آن دوره ضرب شده است.

نوفرستی با بیان اینکه کشف این سکه‌ها از لحاظ پژوهشی و فرهنگی اتفاق ارزشمندی است، گفت: این کشف این فرضیه را تقویت می‌کند که در محدوده ری باستان ضرابخانه و محل ضرب سکه وجود داشته است.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان ری با تاکید بر اینکه ما باید برای حفظ و نگه داری اینگونه آثار باستانی تلاش و نظارت بیشتری کنیم، گفت: به دنبال دستورالعمل ابلاغی جدید هرگونه حفاری در حوزه شهرستان ری یا آرامستان‌های تاریخی باید با مجوز و نظارت سازمان میراث فرهنگی انجام گیرد.

بیشتربخوانید

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار