بیش‌از ۶ هزار نفر در سیستان و بلوچستان آموزش کرونا دیدند

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: بیش‌از ۶ هزار نفر از مردم این استان در قالب طرح «آمران سلامت» توصیه‌های پیشگیری از ویروس کرونا را فرا گرفتند.

علیرضا میربهاءالدین مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، اظهارداشت: در راستای اجرای طرح آمران سلامت و با برنامه‌ریزی‌های انجام شده در اجرای سراسری این طرح ۶۰ پایگاه از روز گذشته در شهرستان‌های سیستان و بلوچستان فعال شد.

او  ادامه داد: اعضای داوطلب جمعیت هلال احمر با برپایی چادر در مکان‌های شلوغ، فروشگاه‌ها، ترمینال‌های مسافرتی و میادین اصلی شهر‌ها آحاد مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دعوت کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان گفت: ۱۸۰نفر از اعضای جوان و داوطلب جمعیت هلال احمر استان در قالب ۶۰ تیم سه نفره در ۴۳ پایگاه ثابت و ۱۷ پایگاه سیار و همچنین با استفاده از ظرفیت خانه‌های هلال با تجهیزات حفاظتی بهداشتی بیش‌از ۶ هزار نفر از هموطنان را به حفظ فاصله اجتماعی و استفاده از تجهیزات بهداشتی تشویق کردند که در همین راستا تعداد یکهزار و ۵۱۵ عدد ماسک و همچنین بروشور و مواد ضد عفونی نیز توزیع شد.

او با اشاره به شیوع گسترده ویروس کرونا در کشور بیان کرد: با توجه به اینکه به منظور توسعه آگاهی مردم در مقابله با ویروس کرونا مهمترین اقدام آموزش و دعوت مردم به رعایت پروتکل‌های بهداشتی است در همین رابطه بیش از یکهزار روستا توسط داوطلبان و جوانان جمعیت هلال احمر در سطح استان پایش و آموزش‌های همگانی در خصوص پیشگیری از کرونا به ساکنان این روستا‌ها داده شده است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان بیان کرد: هموطنان باید توجه جدی به دستورالعمل‌ها و همچنین رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و عدم تردد غیر ضروری در معابر را داشته باشند تا با همفکری و همیاری هم بتوانیم هر چه زودتر این ویروس منحوس را ریشه کن کنیم.

انتهای پیام/ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار