در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

برنامه تامین اجتماعی برای مقابله با پیری جمعیت/ زنگ خطر صندوق‌های بیمه‌ای به صدا درآمد

رئیس کانون هماهنگی شورا‌های اسلامی کار کشور درباره برنامه تامین اجتماعی با توجه به بحران جمعیت در سال‌های آینده توضیحاتی داد.

اولیا علی بیگی رئیس کانون هماهنگی شورا‌های اسلامی کار کشور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره برنامه تامین اجتماعی برای سال‌های آینده که با بحران جمعیت روبه‌رو هستیم، اظهار کرد: معتقد هستیم یکی از چالش‌هایی که حاکمیت در سال‌های آینده با آن روبرو خواهد شد، چالش صندوق‌های بازنشستگی است.

رئیس کانون هماهنگی شورا‌های اسلامی کار کشور تصریح کرد: زمانی که صندوق‌های بازنشستگی به سن سالخوردگی برسند و منابع و مصارف آن‌ها نزدیک به یکدیگر شود و مصارف بالا برود و درآمدشان کاهش پیدا کند، زنگ خطر صندوق‌های بیمه به صدا در می‌آید و در حال حاضر تحریم‌ها و کرونا باعث شده که مصارف تامین اجتماعی افزایش یابد و درآمد آن کاهش پیدا کند.

وی با بیان اینکه در همین بحث کرونا تعداد زیادی از بیمه شدگان سازمان تامین اجتماعی بیکار شده و بیمه بیکاری دریافت می‌کنند و در مقابل به دلیل آن که شغل خود را از دست داده‌اند، حق بیمه‌ای بابت آن‌ها به سازمان تامین اجتماعی پرداخت نشده است، گفت: یعنی مقرری بیمه بیکاری دریافت می‌کنند، اما حق بیمه بابت آن‌ها به تامین اجتماعی داده نمی‌شود.

علی بیگی تصریح کرد: بر اثر تحریم‌ها تعداد زیادی از کارخانه‌ها مواد اولیه و قطعات لازم را نداشتند و به همین دلیل تعطیل شدند و کارگران آنها نیز آسیب دیدند و در نتیجه تعداد بیمه شدگانی که بابت آن‌ها حق بیمه پرداخت می‌شد، کاهش پیدا کرد. بدون تعارف باید بگوییم که تحریم‌ها به تولید آسیب رسانده و در مقابل آن سازمان تأمین اجتماعی نیز تحت الشعاع قرار گرفته است.

رئیس کانون هماهنگی شورا‌های اسلامی کار کشور ادامه داد: دولت و مجلس در قدم اول برای حل این مشکل باید به تکالیف قانونی خود نسبت به سازمان تامین اجتماعی عمل کنند، یعنی از تصویب هر قانونی که فاقد پشتوانه مالی است بپرهیزند و نگاه سیاسی به سازمان تامین اجتماعی نداشته باشد.

وی افزود: در حال حاضر سازمان تامین اجتماعی در شرایطی قرار گرفته که ظرفیت قوانین هزینه بردار را ندارد، چرا که این سازمان به صورت درآمد_هزینه‌ای اداره می‌شود و اگر درآمد کافی برای هزینه‌ها نباشد قطعاً با مشکل مواجه می‌شود تامین اجتماعی مانند سایر صندوق‌ها بودجه دولتی ندارد و اگر درآمد‌هایی که پیش بینی کرده محقق نشود، در اجرای برنامه‌های خود با مشکل مواجه خواهد شد، در غیر این صورت مجبور است وام بگیرد.

علی بیگی اضافه کرد: این سازمان فقط باید به ذینفعان خود پاسخگو باشد و مسئولیتی در قبال آحاد جامعه ندارد و وظیفه این سازمان ارائه خدمت به بیمه‌شدگان خود است، این نگاهی است که توقع داریم به سازمان تامین اجتماعی داشته باشند.

رئیس کانون هماهنگی شورا‌های اسلامی کار کشور با اشاره به اینکه امروز بدهی دولت به سازمان تامین اجتماعی به بیش از ۳۵۰ هزار میلیارد تومان رسیده و این بدهی برای این دولت و یا دولت قبلی نیست، گفت: از سال ۵۴ این بدهی انباشته شده و نمی‌توان این را گفت که دولت خاصی بدهی را پرداخت نکرده است.

وی با اشاره به اینکه دولت و مجلس باید چاره‌ای بیاندیشند و به موقع بدهی دولت به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کنند، ادامه داد: چرا که منابع تامین اجتماعی به خطر افتاده و درآمد سازمان تامین اجتماعی کاهش پیدا کرده است و در مقابل آن تعهدات تامین اجتماعی به بیمه شدگان رو به افزایش است.

علی بیگی با تاکید بر اینکه طبق برنامه ششم توسعه دولت مکلف است هر سال ۵۰ هزار میلیارد تومان بابت بدهی خود را به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت کند، ادامه داد: در حالی که این اتفاق نیفتاده است مجلس علاوه بر تصویب قانون وظیفه نظارت بر اجرای آن را نیز دارد و آیا مجلس بر این موضوع نظارت کرده است؟

رئیس کانون هماهنگی شورا‌های اسلامی کار کشور خاطرنشان کرد: اگر بدهی دولت به سازمان پرداخت شود و برای برنامه‌ها و تکالیف جدیدی که بر عهده سازمان تامین اجتماعی از طرف دولت و مجلس تعریف می‌شود منابع آن نیز در نظر گرفته شده باشد، این گونه می‌توانیم در سال‌های آینده که با بحران جمعیت و افزایش تعداد مستمری‌بگیران روبرو هستیم با چالش‌های کمتری مواجه شویم.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
بااین شوکهای که به این بازنشسته تامین اجتباعی وارد میکنند بااین گرونی هی میگن پیر شد جوان شد برو درب غسالخانه بهشت زهرا ببین اکثر اجساد ۵۰ سال هم ندارند بعد تامین اجتماعی ۶۰ سال بازنشسته میکنه
Iran (Islamic Republic of)
حسين خدادادی
۱۳:۰۸ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
سلام ٣٣ سال حق بيمه پرداخت کرديم درسن ٦٠ سالگی کمی راحت باشيم نگذارید حق زحمتکشان پايمال شود اخر ٢١٠٠ميليون شد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
باشه
Iran (Islamic Republic of)
حمیدرضا
۲۲:۵۸ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
بدهی کارگاه چنانچه تاپایان سال تسویه نشود اول سال بعد جریمه میشود حتی اگر یک روز ازسال بگزرد جریمه تااخرسال را برای کارگاه اعمال میشود دولت از۴۰سال قبل بدهکار است باید به ارزش همون سال بدهی خودش راتسویه کند تمام مشکلات کارگران برای اینست که وزیر کارواموراجتماعی رادولتها تعین میکنند دولت درمخارج کشورکم اورده همنجور که توروز روشن مردم به بورس دعوت کرد وجیبشان راخالی کرد بعید نیست به اموال کارگران چشم تیز کرده باشه۰۰۰۰
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
danial
۲۲:۴۸ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
سی سال عمرتو بیمشه پرداخت میکنی بعد از اون به جای اینکه راحت باشی مسئولین دنبال یه روش برای کم کردن حقوق بازنشستگانند اما کشورهای خارجی با پرداختی مردم سرمایه گذتری میکنن و از سودش حقوق بازنشستگان رو که میدن هیچ اینقد مزایا دارن که فرد بازنشسته دیگه دغدغه نداشته باشه
Iran (Islamic Republic of)
ع
۲۲:۳۴ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
آقای.وزیر.چرا.حق.تامین.اجتماعی.ندادی.بازنشسته.کهشد.همه.یکی.هستن.حق.ناحق.کردی..با.این.کرانی
Iran (Islamic Republic of)
محمد حسن جنیدی
۲۱:۳۸ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
وقتی حقوق را پایین تعیین می کنید،و مدام قیمت کالا ها بالا می رود ،انتظار جوانی جمعیت نداشته باشید
Iran (Islamic Republic of)
مستمری بگیر
۲۰:۱۷ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
چطور برای اختلاسهای کلان پول هست برای قشر مستضف نیست ایگها چطور شبها خوابشان میبره چطور اب خوش از گلوشون پایین میره اه یتیمها و عرق شرم پدرها بادستان خالی دامن اینها رو خواهد گرفت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۱ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
با با متوسط عمر ما کارگرها نهایت 65ساله ومیمیریم وسودش میمونه برای تامین اجتماعی وکارمندا ومدیرانش ، پس خواهشاً الکی بهانه کارگرها رونیارید بگید مدیران وکارمندان تامین اجتماعی کم میمونه وقتی جمعیت پیر زیاد بشه وجوان بیمه پرداز کم!!!!!!!!!!!! درسته خبرنگار دلسوز کارمندان ومدیران تامین اجتماعی. 30سال پرداخت میکنیم 5سال هم نمیگیریم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
مدیران بفرستید مرخصی ابدی کل مشکلات حل میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۹ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
تامین اجتماعی قبلا پولدار بوده که به دولت هم پول قرض می داده و از دولت
اکنون کلی پول طلبکار است
Iran (Islamic Republic of)
بینوا
۱۲:۲۸ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
به نظرمیاد راحت ترین وآسان ترین گزینه برای تامین اجتماعی ورفع دغدغه هایش این است، که یکباردیگراقدام به متناسب سازی حداقل بگیران زیر20 سال سنوات، بازماندگان، مستمری بگیران زیر1میلیون تومان، ازکارافتادگان کلی، که جمعیتی حدود 1،750،000هزارنفرراتشکیل می دهند، کرده وچون اینان حق بیمه بالا به سازمان پرداخت نکرده اند، ازسقف بگیران جداسازی شده وبا لطایف الحیل دریک روز خاص مثلا انتخابات سراسری کانون‌های مستمری بگیران استانی وشهرستانی، بااستخدام برادران داعشی وانجام عملیات انتحاری دریک لحظه خودو سازمان تامین راازشرشان خلاص نمایند.تاهم سازمان دریک لحظه به شکوفایی مالی، درمانی، و.... برسد هم این تیپ ازمستمری بگیران رااز این زندگی رقت بار، برهانند، وآقای بیات، وسایرکانون داران، هم، پشت سرهم قطار همسان‌سازی، متناسب سازی جهت اعضای کانون دار، وسقف بگیران، وصاحبان حق بیمه های بالا راه بیندازند!!!
Netherlands
یزدان
۰۹:۰۷ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
باسلام من 36سالمه بیکار مجرد هستم هیچ امیدی به زندگی واینده ندارم هیچ هیچ اقایان توقع دارند با این وضع اقتصادی تور8 بدبختی جمعیت پیرنشود و زیادشود
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۰۸:۳۷ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
باسلام لطفا پیگیری و این متن تخصصی راپخش کنید>>دولت و مجلس برای حلی مشکل بیکاری جوانان و پیری صندوق بازنشستگی چاره ای داشته باد اولا دهه 60 ها خیلی ها مجردند و این دهه60 فوق لیسناس ودکترا فارغ التحصیل زیاد دارداولویت استخدام برای کنترل بیکاری واسیب اجتماعی ومشکل صندوق تامین اجتماعی استخدام دهه 60 وحل مشکل اشتغال انها وازدواج این دهه است علی الخصوص فارغ التحصیلان ودرضمن دهه 70 فرصت 3 و4 ساله دارند تا ساماندهی شوند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۳۶ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
بازم گفتن خو پیر شن بعدشم فعلا ک دارن با کرونا سن بالاها را میکشن بیچاره ها رو مستمری بگیر تامین اجتماعی بهزیستی وکمیته کمتر هر چ آدم بیشتر بمیره بنفع دولت یارانه بگیر کمتر معیشتی بگیر کمتر
Iran (Islamic Republic of)
Vahid
۰۸:۲۵ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
هر وقت اقتصاد شکست خورده کشور حل شد و سیاست های غلط کنترل جمعیت برطرف بشه قطعا میزان زادو ولد بیشتر خواهد شد .همین الانش استان سیستان و بلوچستان به عنوان جوانترین استان کشور محسوب میشه اما چند درصد از بچه های اون منطقه به دلایل مختلف فاقد شناسنامه هستند آیا رشد اقتصادی و فرهنگی در اون منطقه بعد چهل سال رشد چشمگیری داشته با وجود سیاست های غلط دولت در این چند ده جمعیت رو به پیری رفته .شما هر چقدر هم تلاش کنید مردم علاقه ای به فرزندآوری ندارند و قطعا دلیل اصلی نبود امنیت اقتصادی برای خود و فرزندانشان هست .حتی خود دولت هم هیچ علاقه‌ای به فرزندآوری مردم نداره با این شرایط بد اقتصادی و فرهنگی و همه این حرفها به اندازه یک شعار هست و بس.
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۲:۱۴ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
مدیران را از سر تامین اجتمایی بردارین تمام مشکلات و کسری منابع درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۲۹ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
بالای ۶۰۰ هزار تومان در ماه بیمه پرداخت می کنم تازه ازدواج هم نکردم چطور میشه با این حقوق ها زندگی کرد ازدواج کرد یا حتی بچه دار شد این برنامه ریزی نمیخواد این فقط رونق اقتصادی می خواد کار میخواد درامد میخواد بقیه اتفاقات پشت سرش خودش میوفته اوضاع اقتصادی را درست کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۰۸ ۰۹ آبان ۱۳۹۹
بااین وضعیت خدا به داد مردم برسه هر روز بدتر میشه
Iran (Islamic Republic of)
عامر
۲۳:۱۳ ۱۰ آبان ۱۳۹۹
سلام همیشه در ایران یوم البدتر بوده وضعیت کنونی فقط برای مدیران دراین مملکت است من میگم کارتن خواب هستم شما بگو کد پستیت چنده
آخرین اخبار