تعهدات قرارداد کار را در دفترخانه ثبت می‌کنند؟

یک کارشناس حوزه اختلافات کارگری و کارفرمایی گفت: کارگر و کارفرما در هر ساعت از شبانه روز می‌توانند هماهنگ کنند و در یک برگه عادی توافقات خود را ثبت کنند.

وحید حاجی زاده کارشناس حوزه اختلافات کارگری و کارفرمایی در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه رفاه و تعاون گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: قرارداد کتبی و شفاهی دو نوع قراردادی است که قانون کار صراحتا آن را بیان کرده است.

او با بیان اینکه موضوعات روابط کار بین کارگر و کارفرما از جمله قرارداد کار، غیر تشریفاتی است، گفت: این به آن معنی است که به هیچ وجه نیاز نیست ما تشریفات خاصی را برای آن در نظر بگیریم.

حاجی زاده گفت: برای خرید خودرو، ملک و زمین لازم است برای ثبت آن به دفاتر اسناد رسمی مراجعه کرد، اما به دلیل اینکه انعقاد قرارداد کار با کارگران غیر تشریفاتی است، کارگر و کارفرما هر ساعت از شبانه روز می‌توانند هماهنگ کنند و در یک برگه عادی توافقات خود را براساس قانون کار ثبت کنند.

این کارشناس حوزه اختلافات کارگری و کارفرمایی ادامه داد: تأکید برخی کافرمایان مبنی بر ثبت قرارداد کار دفاتر اسناد رسمی تفکری اشتباه است، چرا که این قرارداد از نوع قرارداد غیر تشریفاتی است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار