با حضور رئیس سازمان اوقاف؛

برگزیدگان «جایزه سال» بنیاد البرز تقدیر شدند

آیین تقدیر از برگزیدگان پنجاه و هشتمین جایزه سال بنیاد البرز، همزمان در تهران و ۲۰ مرکز استان در ادارات کل استانی اوقاف و امور خیریه کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار حوزه قرآن و عترت  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، همایش ملی دانش آموزی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز، صبح امروز  با اعطای جایزه بنیاد البرز موسوم به «نوبل ایرانی» به برترین دانش آموزان کشور، با حضور حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، حجت‌الاسلام حاج علی اکبری نماینده ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان و حیدر ارشدی مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز و رئیس همایش در سازمان اوقاف و امور خیریه، برگزار شد که  جهت شیوع ویروس کرونا و شرایط خاص کشور، به‌صورت ارتباط ویدئو کنفرانس و همزمان در تهران و ۲۰ مرکز استان در ادارات کل استانی اوقاف و امور خیریه سراسر کشور تشکیل گردید.

 حیدر ارشدی مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز و رئیس همایش، در ابتدای این مراسم با اشاره به اینکه به‌دلیل پیشگیری از تجمع و حفظ بهداشت همگانی، این همایش بدون حضور مدعوین و صرفاً با شرکت محدود منتخبین و رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی برگزار می‌شود، گفت: به دلیل صیانت از سلامت منتخبینی که در شهرستان‌ها مستقرند، این مراسم در اداره‌کل اوقاف استان‌های مربوطه برگزار و از برگزیدگان تقدیر می‌گردد.

وی افزود: پیرو هماهنگی‌های صورت گرفته، علاوه بر ضبط برنامه تلویزیونی جهت تهیه گزارش، به منظور پخش از شبکه‌های رسانه ملی، تمهیدات لازم صورت گرفته و پخش زنده مراسم از طریق فضای مجازی و صفحه نخست سایت آپارات و صفحه بنیاد فرهنگی البرز در اینستاگرام انجام می‌شود.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز گفت: جایزه بنیاد البرز، جایزه‌ای برخاسته از ایمان، انگیزه و اراده است که در راستای تقویت روحیه دانش پژوهی جامعه علمی کشور اعطا می‌شود.

وی ادامه داد: مرحوم البرز ۵۸ سال پیش همه اموال خویش را با تاسیس بنیاد فرهنگی البرز به منظور توسعه فرهنگ علم و دانش و حمایت از دانشمندان، مخترعان، دانشجویان، طلاب و دانش آموزان برتر کشور وقف کرد تا برای تسکین آلام بشری و ارتقای منزلت و عزت ایران در صحنه‌های جهانی افتخار کسب شود.

 ارشدی با بیان اینکه جامعه کنونی ما بیش از هر زمان دیگر نیاز به ترویج ایده و افکار مرحوم البرز دارد، عنوان کرد: لازم است خیرین و واقفین در مسیر پیشرفت علمی کشور، مشارکت بیشتری داشته باشد تا از این رهگذر شاهد شکوفایی استعداد نخبگان کشور و اعتلای نام ایران اسلامی در جهان باشیم و هدف از برگزاری این همایش نیز همین است.

وی افزود: بنیاد فرهنگی البرز به عنوان متولی با سابقه‌ترین جایزه ایران، تمام اهتمام خود را بر اجرای این همایش گمارد تا اهداف واقف نیک سرشت بنیاد و ترویج فرهنگ وقف علمی، به نحو شایسته از مقام علمی و جایگاه عالمان تجلیل کند. به همین منظور این همایش برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بدون حضور مدعوین در سازمان اوقاف برگزار شد.

مدیرعامل بنیاد فرهنگی البرز با اشاره به اینکه گزینش و معرفی منتخبین براساس فرایند در نظر گرفته شده در کمیته علمی جایزه بنیاد البرز با همکاری ادارات کل استانی آموزش و پرورش صورت گرفته است، گفت: در این همایش، از ۵۱ دانش آموز برتر کشوری در پایه نهم، دوره اول متوسطه پایه دوازدهم و دوره دوم متوسطه در رشته‌های ریاضی فیزیک، تجربی، علوم انسانی، فنی و حرفه‌ای و کاردانش با اعطای جایزه هر نفر ۵۰ میلیون ریال به همراه تندیس همایش و لوح تقدیر تقدیر می‌شود.

رئیس همایش ملی دانش آموزی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز در پایان افزود: برای برگزاری این همایش از تلاش‌های سازمان‌های همکار از جمله سازمان اوقاف و امور خیریه، وزارت آموزش و پرورش و ادارات کل استانی این دو مجموعه قدردانی می‌کنیم.

در ادامه این همایش، حجت‌الاسلام سیدمهدی خاموشی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه طی سخنانی با بیان اینکه در پنجاه و هشتمین سال اهدای جوایز این بنیاد هستیم، گفت: این جوایز امسال بصورت محدود به نخبگان علمی اهدا می‌شود.

در ادامه این همایش، حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری نماینده، ولی فقیه در اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان گفت: از مرحوم البرز به‌عنوان بنیان‌گذار وقف علمی یاد می‌شود و جایزه بنیاد البرز نیز باید به معتبرترین جایزه علمی کشور تبدیل شود.
پس از سخنان سخنرانان همایش، منتخبین پنجاه و ششمین سال جایزه بنیاد البرز به صورت همزمان در تهران و مراکز استان‌ها با لوح تقدیر، تندیس و جوایز نقدی تقدیر شدند.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار