انتقاد شدید علی‌اف از گروه مینسک

رئیس جمهور آذربایجان در سخنرانی امروز خود به شدت از عملکرد گروه مینسک در حل و فصل مناقشه قره‌باغ انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان، امروز در سخنرانی تلویزیونی خود با اشاره به تشکیل گروه مینسک برای حل مناقشه قره باغ در سال ۱۹۹۲ میلادی از عملکرد این گروه انتقاد کرد.

او گفت: فعالیت این گروه جلوی چشم ماست. پس از مدتی رؤسای مشترک این گروه تمامی اختیارات و امکانات را بصورت انحصاری در دست گرفت و در حقیقت این گروه به نوعی فلج شد.

علی اف در ادامه اضافه کرد: سه کشور برای حل موضوع تلاش‌هایی کردند، اما چه نتیجه‌ای داشت؟ برای ما هیچ نتیجه‌ای نداشت، اما برای ارمنستان نتیجه مطلوب داشت و ارمنستان نیز منتظر این نتایج بود که گفتگو‌ها بطور دائمی ادامه پیدا کند و دائما ما را فریب بدهند.

وی با اعلام اینکه جالب است که موضع هر سه کشور همصدر مینسک در موضوع قره باغ یکی است و تضادی میانشان نیست در حالیکه در دیگر مسائل اختلاف جدی دارند افزود:  این سه کشور (آمریکا، فرانسه و روسیه) در موضوع قره باغ منافع و موضع یکسانی دارند ومی خواهند این مناقشه را به یک مناقشه منجمد تبدیل کنند. این وضع هم به استثنا جمهوری آذربایجان برای همه کشور‌ها مقرون به صرفه است و خصوصا مطلوب ارمنستان است. 

درگیری‌های میان باکو و ایروان بر سر منطقه قره‌باغ بار دیگر از ۲۷ سپتامبر بار دیگر شروع شده است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۰
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۰۹:۵۲ ۰۶ آبان ۱۳۹۹
زیاده خواهان شرق و غرب عالم در همه مواضع بین الملی از جمله سهم خواهی از سوریه اختلاف دارند اما در مورد کمک به هم کیشان خود ر مقابل مسمانان توافق کامل دارند که ناشی از تعصب شدید آنهاست
آخرین اخبار