نظری در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

طرح تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی کلید خورد/ شستا به حیاط خلوت سیاسیون تبدیل شده است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برای شفاف شدن عملکرد سازمان تامین اجتماعی طرح تفحص از این سازمان در مجلس کلید خورد.

طرح تحقیق و تفحص از سازمان تامین اجتماعی کلید خورد/شستا به حیات خلوت سیاسیون تبدیل شدهسید غنی نظری نماینده مردم خلخال در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان،  با انتقاد از عملکرد سازمان تأمین اجتماعی اظهار کرد: عملکرد مالی سازمان تأمین اجتماعی باید شفاف شود، چرا که عملکرد این سازمان به‌ویژه در حوزه شستا با بیش از ۱۵۰ شرکت و چندین هلدینگ و در نتیجه گردش مالی بسیار بالا شفاف نیست.

وی افزود: توزیع جغرافیایی سرمایه‌گذاری از سوی این سازمان ناعادلانه است و سرمایه‌گذاری تنها در مناطقی که مدیران سازمان حضور داشته باشند صورت می‌گیرد، در حالی که شرکت‌های تأمین اجتماعی وابسته به عموم مردم بوده و باید همه مناطق را مد نظر قرار دهند.

نظری درباره انتصابات در شستا بیان کرد: این سازمان حیاط خلوت سیاسیون بوده و افراد رانده شده از دستگاه‌ها به عنوان هیئت مدیره و مدیر عامل یکی از زیر مجموعه‌های شستا معرفی می‌شوند.

نظری تأکید کرد: پرداختی‌ها در سازمان تأمین اجتماعی ساماندهی مشخصی نداشته و بر اساس قانون خدمات کشوری پرداخت نمی‌شود، بلکه بر اساس مصوبات داخلی صورت می‌گیرد، بنابراین یکی از مراکزی که به برخی از مدیران آن حقوق‌های نجومی پرداخت می شود شرکت‌های زیر مجموعه شستا است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: برای شفاف شدن عملکرد سازمان تامین اجتماعی طرح تفحص از این سازمان در مجلس کلید خورده و جهت رسیدگی و بررسی کارشناسی از سوی هیئت رئیسه به کمیسیون اجتماعی به عنوان کمیسیون تخصصی ارجاع شده است.

نماینده مردم خلخال افزود: رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس در این باره با مسئولان وزارت کار تعاون و رفاه اجتماعی نامه نگاری کرده و از آنها خواسته تا توضیحات و گزارشات لازم را  پیرامون محورهای تحقیق و تفحص، به مجلس ارائه کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار