دبیرکل ناتو: خروج نیروهای ناتو از افغانستان وابسته به اجرای تعهدات طالبان است

دبیرکل ناتو خروج فوری نیرو‌های این پیمان از افغانستان را رد کرد و تاکید ورزید که این مساله وابسته به اجرای تعهدات طالبان در توافقنامه با آمریکا است.

به گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو خروج فوری نیرو‌های این پیمان از افغانستان را رد کرد و تاکید ورزید که این مساله وابسته به اجرای تعهدات طالبان در توافقنامه با آمریکا است.

ینس استولتنبرگ اعلام کرد که همپیمانان ناتو تصمیم گرفته‌اند و تاکید کردند که حضور نیرو‌های این پیمان در افغانستان مشروط به اوضاع است.

وی اظهار داشت: «ما حضور خود را به عنوان بخشی از پروسه صلح کمتر کرده‌ایم، کاهش بیشتر نیرو‌ها بر اساس بررسی اوضاع در افغانستان به اجرا گذاشته خواهد شد.»

به گفته وی، خروج بیشتر نیرو‌های ناتو به این وابستگی دارد که طالبان تا چه اندازه به تعهدات خود در توافقنامه صلح با آمریکا پایبند هستند.

دبیرکل ناتو بیان داشت که طالبان باید روابط خود با شبکه القاعده را قطع کنند و مطابق توافق با آمریکا راه را برای خروج مشروط نیرو‌های خارجی از افغانستان فراهم کنند.

وی همچنین افزود: ناتو در افغانستان تعهد دراز مدت دارد و اعضا و شرکای ناتو در هفته گذشته این تعهد را تجدید کردند که تا سال ۲۰۲۴ به حمایت از نیرو‌های امنیتی افغانستان ادامه می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار