تهدید به خشونت علیه دو مسجد در جنوب فرانسه

پس از آنکه مساجد دو شهر در جنوب فرانسه تهدید به خشونت شدند، وزیر کشور فرانسه از نیروهای امنیتی خواسته که به حالت آماده‌باش در بیایند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، جرالد دارمانین وزیر کشور فرانسه در پیامی توئیتری خواستار استقرار نیرو‌های امنیتی برای محافظت از مساجد جنوب فرانسه شده است. این درخواست پس از آن مطرح می‌شود که مساجد فرانسه در دو شهر جنوبی این کشور به خشونت تهدید شده‌اند.

در پیام توئیتری دارمانین آمده است: «تهدیدات یا اقدامات خشونت‌آمیز مساجد شهر‌های «بزیه» و «بوردو» را هدف قرار داده، من از رؤسای ادارات پلیس مرتبط خواستم تا از این محل‌های عبادت محافظت کند. چنین اقداماتی در خاک این کشور قابل قبول نیست».

گفتنی است، شامگاه جمعه هفته گذشته پلیس فرانسه از یک حمله تروریستی در شهر پاریس خبر داد. تاکنون ۱۶ نفر در جریان پرونده قتل این فرد دستگیر شده‌اند. پاریس اعلام کرده که این حمله با دخالت گروه تروریستی داعش انجام شده است. خواهر ناتنی مظنون اصلی دستگیر شده که اصالتی چچنی دارد، از تروریست‌های داعش است.

کابینه دولت فرانسه در حالی مدعی است که از حقوق و جان مسلمانان حمایت می‌کند که طی هفته‌های اخیر قوانین سخت‌گیرانه‌ای علیه آن‌ها اعمال کرده است. موضوع دیگری که مسلمانان فرانسه را شدیدا عصبانی کرده، بی‌تفاوتی دولت مکرون به اهانت‌های مکرر نشریه‌های موهن فرانسوی به دین اسلام است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار