موفقیت فضاپیمای ناسا در نمونه برداری از سیارک بنو+ فیلم

سرانجام پس از دو سال انتظار، فضاپیمای «اسیریس رکس» موفق شد از سیارک بنو نمونه برداری کند.

به گزارش خبرنگار حوزه فناوری گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سرانجام پس از حدود دو سال از گشتن فضاپیمای «اسیریس رکس» (OSIRIS-Rex) پیرامون سیارک بنو، سرانجام شب گذشته این فضاپیما موفق شد سطح این سیارک را لمس کرده و بوسیله بازو‌های رباتیک خود از سطح آن نمونه برداری کند.

پایگاه خبری ناسا با انتشار خبری با عنوان «فضاپیمای اسیریس رکس با موفقیت سیارک را لمس کرد» نوشت: فضاپیمای اسیریس رکس، روز سه شنبه بازو‌های رباتیک خود را گشود تا خاک و سنگریزه‌های سطح (این سیارک را) به منظور تحویل به زمین در سال ۲۰۲۳ جمع آوری کند.

ناسا در ادامه نوشت: این سیارک باستانی که به نام بنو شناخته می‌شود، در حال حاضر بیش از ۲۰۰ میلیون مایل (۳۲۱ میلیون کیلومتر) از زمین فاصله دارد. بنو به دانشمندان پنجره‌ای به سوی اوایل منظومه شمسی می‌دهد؛ چرا که (این سیارک) میلیارد‌ها سال پیش برای نخستین بار شکل گرفته بود و دارای موادی بوده که ممکن است در ایجات حیات بر روی زمین کمک کرده باشد.

دانته لائورتا، محقق اصلی ماموریت «اسیریس-رکس» و استاد تمام در آزمایشگاه مطالعات ماه و سیارات دانشگاه آریزونای آمریکا گفت: همه چیز طبق داده‌هایی که از سوی این فضاپیما بازگشت داد شده بود، به شکلی عالی پیش رفت.

او در بیانیه‌ای گفت: پس از یک دهه برنامه ریزی، تیم از این موفقیت امروز در نمونه گیری بی نهایت لذت بردند.

همچنین در تصاویری که از سوی ناسا منتشر شده، این تیم پس از عملیات موفقیت آمیز فضاپیمای اسیریس رکس به شادی پرداختند.

گفتنی است روز گذشته رسانه‌های خبری از آمادگی فضاپیمای «اسیریس رکس» برای نمونه برداری از سیارک بنو در راستای تلاش‌ها برای کشف راز منظومه شمسی سخن گفته بودند.


بیشتر بخوانید


این رسانه‌ها گفته بودند این فضاپیما که به اندازه یک خودور ون است، باید با فرود در مکانی به نام Nightingale»» (که به معنای بلبل بوده و نام حفره‌ای نزدیک قطب شمالی این سیارک است) اقدام به نمونه برداری از سطح این سیارک به اندازه‌ای ما بین ۲ اونس (حدود ۵۷ گرم) تا ۲ کیلوگرم کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: سیارک بنو ، ناسا ، فضاپیما
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار