در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

پویانمایی «قصه ما مثل شد» از شبکه کودک پخش می‌شود

میرکیانی گفت: «این شب‌ها» مجموعه پویانمایی موفق کتاب «قصه ما مثل شد» است که از شبکه کودک پخش می‌شود.

محمد میرکیانی نویسنده کودک و نوجوان در گفت و گو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره کتاب «قصه ما مثل شد» گفت: «این شب‌ها» مجموعه پویانمایی موفق کتاب بنده با عنوان «قصه ما مثل شد» است که از شبکه کودک پخش می‌شود. این مجموعه برای چندمین بار روی آنتن شبکه کودک می‌رود. از نشانه‌های آثار موفق تصویری و مخاطب پذیر می‌توان به این نکته اشاره کرد که ظرفیت تکرار در ذات خود دارند. از این رو، نسلی از پی نسلی دیگر را پشت سر می‌گذارند.


بیشتر بخوانید



وی افزود: پس از سیزده سال، حالا نسل دوم برنامه‌های کودک پویانمایی موفق «این شب‌ها» را می‌بینند. نکته قابل توجه این است که «قصه ما مثل شد» تنها مجموعه پویانمایی است که در دو تکنیک و گرافیک تولید شده است.

این نویسنده کودک و نوجوان اظهار کرد: ۶۶ قسمت «این شب‌ها» در تکنیک کات اوت به کارگردانی امیر محمد دهستانی و تکنیک دو بعدی آن به کارگردانی علی رضا کاویان راد تولید شد. آغازگری «قصه ما مثل شد» از این موضوع مهم‌تر بود. یعنی پس از تولید آن، ظرفیت بزرگی برای تولید انیمیشن براساس ادبیات عامیانه به جامعه هنرمندان این هنر پرطرف دار معرفی شد.

وی افزود: پس از تولید انیمیشن براساس کتاب «قصه ما مثل شد»، مجموعه موفق شکرستان به کارگردانی موفق بابک نظری پا به عرصه‌ی وجود گذاشت. البته این نکته درباره قصه‌های امثال فارسی بود. اما پیش از همه‌ی‌ این آثار، قصه‌های کهن در ۲۶ قسمت  در سال‌های نخستین دهه ۸۰ و براساس یکی دیگر از آثارم در مرکز‌پویانمایی صبا تولید شده بود.

میرکیانی گفت: «قصه ما مثل شد» پیش از این در شبکه‌های یک، دو، پنج، قرآن، آموزش، نسیم وشبکه جهانی جام جم هم روی آنتن رفته است. اقتباس از یک اثر ادبی که در سال ۱۳۸۶ به عنوان کتاب سال برای گروه سنی نوجوان انتخاب شد و ترجمه و انتشار آثار در کشور‌های ترکیه و چین از امتیاز‌های ویژه‌ی پویانمایی «قصه ما مثل شد» است.

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
آرسام
۱۰:۴۴ ۱۲ بهمن ۱۴۰۰
قصه ی ما مثل شد
Iran (Islamic Republic of)
آرسام ویسی
۱۰:۳۱ ۱۱ بهمن ۱۴۰۰
قصه ی ما مثل شد
آخرین اخبار