امام خبر داد؛

افتتاح ورودی مستقل ایستگاه متروی نواب در خط ۷ مترو

مدیرعامل متروی تهران از افتتاح ورودی مستقل ایستگاه متروی نواب در خط ۷ خبر داد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، علی امام مدیرعامل متروی تهران ظهر امروز در حاشیه افتتاح ورودی ایستگاه شهید نواب صفوی در خط هفت مترو تهران با بیان اینکه به لطف خدا امروز توانستیم ورودی مستقل ایستگاه متروی نواب را افتتاح کنیم، اظهار کرد: ایستگاه مترو نواب یک ایستگاه تقاطعی میان خط ۲ و ۷ مترو است که در خرداد ماه سال ۹۷، این ایستگاه با ورودی از خط دو مترو به بهره برداری رسید، اما امروز ورودی مستقل این ایستگاه از خط هفت افتتاح شد.

وی با بیان اینکه همچنین تجهیزات این ایستگاه همچون سیستم اطفای حریق، ده دستگاه پله برقی و سالن فروش بلیت مستقل افتتاح شده است، افزود: مساحت این ایستگاه ۱۴ هزار متر مربع است که ۱۵۹ میلیارد تومان برای ساخت آن هزینه شده است.

امام با بیان اینکه این ایستگاه یکی از عمیق‌ترین ایستگاه‌های خط ۷ است که ۴۸ متر زیر زمین و زیر خط ۲ مترو ایجاد شده است، گفت: این ایستگاه در مجاورت خیابان‌های آذربایجان، بزرگراه نواب و خیابان جیحون و رودکی است که می‌تواند شرایط مناسب تری برای شهروندان فراهم کند، هر چند که در مطالعات این ایستگاه به مسافرپذیری ۵۰ هزار نفری توجه شده، اما این مهم به مرور زمان محقق می‌شود.

وی افزود: خوشبختانه امروز از تولیدات داخلی مترو نیز در این ایستگاه استفاده شده است بگونه‌ای که فن‌های هواساز در ایستگاه و تونل و همچنین گیت‌های بلیت از تولیدات داخلی مهندسان ایرانی هستند.

امام با بیان اینکه در سال‌های اخیر به سمت استفاده از توان داخلی و استفاده تجهیزات ساخت داخل روی آوردیم تا با استفاده از توان کارگران و مهندسان ایرانی بتوانیم، نیاز‌های خود در مترو را رفع کنیم، افزود: هرچند که بعضا شرکت‌های داخلی نیز با توجه به تحریم‌ها با مشکلاتی در تأمین قطعات مواجه هستند، اما باید به توان جوان ایرانی اعتماد کنیم.

وی با اشاره به آلودگی هوای پایتخت گفت: می‌توانیم با تمرکز بر توسعه حمل ونقل پاک مثل مترو و افزایش دسترسی‌های مردم به این شبکه، شرایطی را فراهم کنیم که خود شهروندان مایل به استفاده از وسایل نقلیه شخصی نباشند.

امام با تأکید بر اینکه شبکه حمل و نقل تهران هنوز تکمیل نشده است، ادامه داد: براساس طرح جامع تهران، هر شهروند باید با طی حداکثر ۸۰۰ متر به یکی از مد‌های حمل و نقل اعم از مترو یا اتوبوس دسترسی پیدا کند که هنوز بااین شرایط ایده ال فاصله زیادی دارد و لازم است تا دولت به تعهدات خود در این زمینه عمل کند.

وی با بیان اینکه اگر حمایت دولت از حمل ونقل عمومی افزایش نیابد و جدی‌تر نشود نمی‌توانیم به اهداف مشخص شده برسیم، ادامه داد: شهر تهران و جمعیت آن به سرعت در حال توسعه و رشد هستند، اما متأسفانه شاهد آن هستیم که حمل ونقل عمومی از این توسعه عقب مانده و دولت هم کمکی نمی‌کند، در حالی که براساس مصوبات قانونی مجلس، دولت تکالیفی در راستای توسعه حمل ونقل عمومی دارد که به انجام آن‌ها بی توجه است. به عنوان مثال دولت باید در قرار داد تأمین واگن، ۱۰۵۰ واگن تا سال ۱۴۰۰ به تهران تحویل می‌داد، اما خبری از آن نیست یا از سال ۸۹ تاکنون حتی یک اتوبوس دولتی وارد ناوگان تهران نشده است.

امام افزود: ما از دولت می‌خواهیم که در راستای وظایف قانونی اش نه بیشتر، به شهرداری‌ها در توسعه حمل ونقل کمک کند، چراکه اگر نتوانیم کمک‌های دولت را داشته باشیم، قطعا به دلیل تجمیع عقب ماندگی‌ها نمی‌توانیم به تعهدات خود در سند جامع حمل ونقل در سال ۱۴۲۰ عمل کنیم و این یک صدمه بزرگ به تهران وارد می‌کند.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار