اولین تصمیم خودرویی‌وزیر صمت؛

قیمت گذاری خودرو آزاد می شود؟

بازار خودرو منتظر تغییر قیمت از کارخانه تا بازار است، اما برخورد‌های سلیقه‌ای برخی متولیان نتایج مطلوبی را به همراه نخواهد داشت.

به گزارش  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، صنعت خودرو یکی از صنایع پر فراز و نشیب و البته با حاشیه در کشور است که هر ساله قیمت گذاری آن دست خوش تغییراتی می‌شود. چندین سال است که خودرو بر اساس قیمت گذاری دستوری، به فروش می‌رسد.   

شورای رقابت که به عنوان نهاد اصلی در قیمت گذاری خودرو مشغول به کار بوده، بیش از ۱۰ سال است که فعالیت خود را در این زمینه آغاز کرده است. یعنی در اصل می‌توان گفت که یکی از مهم‌ترین اقدامات شورای رقابت، قیمت‌گذاری دستوری خودرو‌های داخلی و به عبارتی تعادل قیمت این خودرو‌ها است.

این نهاد در اصل با هدف تسهیل فعالیت بخش خصوصی در عرصه اقتصاد و همچنین کاهش ریسک این بخش شکل گرفت تا به نوعی انحصار بازار‌های رقابتی را کاهش و به تدریج از بین ببرند. به همین منظور، مرکز ملی رقابت بر اساس موضوع ماده ۵۳ اصلاح برخی مواد از قانون برنامه چهارم توسعه کشور و همچنین اجرای سیاست‌های کلی اصل ۴۴ قانون اساسی، تشکیل شده است.

از سال ۸۸ این شورا فعالیت خود را تا بهمن سال ۹۷ ادامه داد تا وزیر وقت صمت آمد و پس از آن اعلام شد که شورای رقابت باید از قیمت گذاری خودرو خارج شود، پس از آن فعالیت این شورا متوقف شد تا اینکه زمزمه‌های بازگشت شورای رقابت به قیمت گذاری دستوری خودرو از نیمه دوم سال ۹۸ آغاز شد.

در آن بازه زمانی، بازار خودرو چندین شوک قیمتی را تجربه کرد تا بازگشت شورای رقابت قوت گرفت. این شورا وظیفه قانونی خود می‌داند تا در امر نظارت بر قیمت‌گذاری محصولات تولیدی دو خودروساز بزرگ کشور، ایران خودرو و سایپا را برعهده داشته باشد.

گزارش - پاسکاری قیمت خودرو؛ چه نهادی باید قیمت خودرو را اعلام کند؟


بیشتر بخوانید


پس از آن شورای رقابت به قیمت گذاری خودرو پرداخت تا اینکه کمیته خودرو، سازمان حمایت و شورای رقابت در اردیبهشت امسال جلسه‌ای برگزار کردند و در آن برای بازار خودرو تصمیم گرفتند تا در نهایت مبنی بر این شد که شورای رقابت به قیمت گذاری دستوری خودرو وارد شود و پس از آن قیمت‌های جدید به بازار اعلام شد.

اکنون چند روزی است که انتقادهایی بر قیمت گذاری دستوری خودرو وارد شده است. کمیته سیاست‌گذاری خودرو در جلسه اخیر خود تصویب کرد قیمت گذاری خودرو، تا زمانی که طرح مجلس برای عرضه خودرو در بورس نهایی شود، از شورای رقابت به سازمان حمایت مصرف کنندگان منتقل شود، دلیل این امر نیز افزایش زیان خودروسازان به‌ واسطه روند صعودی هزینه‌های تولید است.

قیمت گذاری خودرو در زمین و آسمان مانده!

رضا شیوا رئیس شورای رقابت در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص خبری مبنی بر اینکه آیا قیمت گذاری خودرو از شورای رقابت به سازمان حمایت منتقل می‌شود یا خیر، گفت: این خبر را شنیده ام که چنین تصمیمی گرفته شده است، همانطور که همه اطلاع دارند شورای رقابت بر اساس ماده ۵۸ اصل ۴۴، عمل می‌کند.

او بیان کرد: یعنی جزو وظایف شورای رقابت است که برای کالا‌های انحصاری و غیر انحصاری قیمت گذاری انجام دهد که هم اکنون نیز اینکار را انجام می‌دهیم، اما در این رابطه چند نکته خیلی خوب است تا بیان شود.

گزارش - پاسکاری قیمت خودرو؛ چه نهادی باید قیمت خودرو را اعلام کند؟

شیوا بیان کرد: در وزارت صمت از آن زمانی که ما در شورای رقابت فعالیت می‌کنیم، ۵ تا ۶ وزیر عوض شده است، هر وزیری که عوض شده است قصد دارد بازار خودرو را ظرف یک تا دو ماه سر و سامان دهند.

این مقام مسئول گفت: وضعیت بازار خودرو به این راحتی‌ها سر و سامان پیدا نمی‌کند چرا که ما کمبود تولید داریم، وزارت صمت باید تلاش کند تولید را افزایش دهد، باید سرمایه گذاران دیگر را تشویق کنند که در این بازار سرمایه گذاری کنند تا تولید خودرو افزایش پیدا کند.

رئیس شورای رقابت تشریح کرد: با بالابردن قیمت به هیچ وجه نمی‌توانیم خودروسازان را از این وضعیت کنونی نجات دهیم، یک بار این اتفاق افتاد یعنی بهمن ۹۷ وزیر وقت صمت آمد بر اساس ابلاغیه سران قوا گفت شورای رقابت باید از قیمت گذاری خودرو خارج شود و ماهم چاره‌ای نداشتیم و از قیمت گذاری خارج شدیم، اما به مراجع قانونی شکایت کردیم، از بهمن ۹۷ تا اردیبهشت ۹۹ مجدد گفتند شورای رقابت باید به قیمت گذای خودرو برگردد و حق با شورای رقابت بود.

او افزود: اگر از بهمن ۹۷ که آن‌ها قیمت گذاری خودرو را به عهده گرفتند تا اردیبهشت ۹۹، وزیر صمت باید یک ارزیابی کند که وزارت صمت زمانی که قیمت گذاری را در دست گرفت، چیکار کرد؟ آشفته‌ترین وضعیت را در آن دوره داشتیم؟

این مقام مسئول گفت: در آن زمان بیشترین زیان را خودروسازان کردند. خود خودروسازان بیان می‌کنند بیشترین زیان را در آن زمان داشتند که قیمت گذاری خودرو دست وزارت صمت بود.

گزارش - پاسکاری قیمت خودرو؛ چه نهادی باید قیمت خودرو را اعلام کند؟

او ادامه داد: اگر می‌توانستند کاری انجام دهند همان زمان انجام می‌دادند، خود وزیر که کاری انجام نمی‌دهد، بلکه بدنه وزارت خانه است که انجام می‌دهد و اکنون بدنه تغییری نکرده است.

رئیس شورای رقابت ادامه داد: همین تئوری ۵ درصد زیر قیمت حاشیه بازار را آن زمان هم مطرح کردند. در حال حاضر هم این پیشنهاد را مطرح کردند باید از آن‌ها سوال کرد که در آن زمان وزیر صمت همین آیین نامه را پیاده کرد پس چرا عملی نشد؟ چرا تولید افزایش نیافت؟ ما که حدود ۱۹ ماه از قیمت گذاری خودرو خارج شدیم پس چرا بازار خودرو سر و سامان پیدا نکرد؟

او ادامه داد: اولا، چون قانون ما را موظف کرده است هیچکس نمی‌تواند هیچ مصوبه‌ای را تصویب کند که قدرت ما را بگیرند، مگر اینکه خود قانون گذار بیاید و بگوید که شورای رقابت شما دیگر وظیفه قیمت گذاری خودرو را ندارید و ماده ۵۸ را تغییر دهد بعد از آن فرموندن که به تایید سران ۳ قوه برسد.

رئیس شورای رقابت تشریح کرد: سران ۳ قوه هم در گذشته تایید کردند، اینها، چون قانون گذار بودند حتی سران ۳ قوه هم نمی‌توانستند قانون را تغییر دهند.

انتقاد وزیر صمت از قیمت‌های دستوری خودرو

با وجود اینکه شورای رقابت مدعی قیمت گذاری دستوری است، وزیر جدید صمت بر قیمت گذاری دستوری خودرو نیز گله‌هایی دارد.  

علیرضا رزم حسینی وزیر جدید صمت  با بیان اینکه قیمت‌های دستوری، صنعت خودرو کشور را با زیان هنگفت روبرو کرده است، گفت: با توجه نوع قیمت‌گذاری، شاهد سه نوع قیمت مصوب، تمام شده و قیمت بازار هستیم. در شرایط فعلی باید نقدینگی موجود به سوی بخش‌های مولد کشور هدایت و عطش بازار خودرو به شکل موثری کنترل شود.

گزارش - پاسکاری قیمت خودرو؛ چه نهادی باید قیمت خودرو را اعلام کند؟

زیان روز افزون خودروسازان با قیمت گذاری دستوری!

احمد نعمت بخش دبیر انجمن خودروسازان در گفت و گو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،  با انتقاد از قیمت گذاری دستوری خودرو، گفت: خودروسازان از سیستم قیمت گذاری دستوری و ثابت نگه داشتن قیمت در درب کارخانه تاکنون ضرر و زیان زیادی دیده اند چرا که تفاوت زیادی بین قیمت کارخانه و حاشیه بازار وجود دارد.

دبیر انجمن وارد کنندگان خودرو با تاکید بر اینکه خودروسازان در شرایط فعلی با کمبود نقدینگی مواجه هستند، گفت: ادامه دار شدن این روند در نهایت باعث تغییر روز افزون ضرر خودروساز‌ها و افزایش بدهی آن‌ها خواهد شد؛ ادامه دار شدن قیمت گذاری دستوری آینده خودروسازی کشور را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

نعمت بخش بیان کرد: زمانی که قیمت کارخانه تغییر پیدا کند، خودروسازان می‌توانند کیفیت و تنوع محصولات را توسعه دهند. درحالی که اکنون شاهد کیفیت معمولی در خودروها هستیم در حالی که می توانیم  کیفیت را با افزایش قیمت تغییر دهیم.

حالا در میان این اختلاف نظرها، قیمت‌های بازار افسارگسیخته‌تر از قبل شده و از طرفى کاهش عرضه خودروسازان نیز بر این آشفته بازار دامن زده است. در مجموع این اتفاقات باعث شده تا عده‌اى از آشفته بازار این روز‌های کشور سو استفاده کرده و از آب گل آلود ماهی بگیرند.

کارشناسان خودرو بر این باور هستند که باید قیمت گذاری خودرو آزاد و از طرف دیگر واردات خودرو هم آزاد شود، اینگونه اختلاف قیمت بین بازار و  کارخانه کاهش پیدا خواهد کرد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۲۳
Iran (Islamic Republic of)
کامران
۰۳:۴۳ ۰۹ دی ۱۳۹۹
سلام
قبلا که قرعه کشی نبود و فلان آقا و خانمش که پارتی داشت و ۶ هزار تا اتومبیل میگرفت خبری از همسان سازی قیمت کارخانه با بازار نبود ولی حالا که مردم عادی قراره تحویل بگیرند باید پول بازار را بدهند چون نفع آقایان دیگر وسط نیست
United States of America
امیر
۱۱:۲۱ ۲۵ آذر ۱۳۹۹
سلام . آقا یکی مثل من که با چندبار تلاش توی قرعه کشی برنده شدم و بزور تونستم حدود 50 تومن جور کنم نصف پولو بدم حالا مثلا ساینا آزاد بشه و قیمتش بشه 130 میلیون من 80 دیگه از کجا بیارم؟من حساب کردم نهایت بشه 100 تومن . آخه ظلم هم حدی داره نامردا . خب آزاد میکنین بعد 1 سال هم پولمون بمونه دستتون؟ خب میرن آزاد میخرن دیگه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۸ ۰۵ آبان ۱۳۹۹
اول اخر میخوان گرون کنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۵۳ ۰۴ آبان ۱۳۹۹
بنظرم تو این شرایط که مردم قدرت خریدشون پایینه و خیلی از جوونا با این حقوق کم پس اندازی ندارن ،افزایش بی رویه قیمت اشتباهه، پدران ما انقلاب کردن تا ما استقلال پیدا کنیم ، اما هرروز فقیر تر و اسیرتر میشیم ، یک جوون آرزوی خونه دار شدن و خرید ماشین و حتی ازدواج رو باید به گور ببره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۶ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
نیاز به سرمایه گذار دارید؟جان....شما یه پیش فروش میزنید میلیونی ثبت نام می کنند.مردم این همه پول توی حلقوم خودروساز میریزند بعد هم 1600 دلار قطعات خودرو پراید وارد می کنید با ارز 4200 تومنی که ما توی خواب هم نمیتونیم ببینیم بعد هم پراید را با دلار آزاد محاسبه می کنید پای مردم....آقا با چه زبونی بگیم ما مردم اگه خودرو نخوایم شما تولید کنید
Iran (Islamic Republic of)
نازنین
۱۷:۵۴ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
بخاطر اشتغال ۲۰۰۰ نفر ۸۰ میلیونو بدبخت کردن .......
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۱۷ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
اگه ضرر میدید درشو گل ببندید.الان که خودرو وارد نمیشه دهنشون گشاده و هرچی میخوان میگن. ما راضی به ضرر شما نیستیم. وارداتو ازاد کنید.اونوقت ببینم کی این لگنای شمارو میخره. چجور کارخونه های خارجی ماشین با اون کیفیت با قیمت مناسب میفروشن ضرر نمیدن فقط شما ضرر میکنید؟
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۱۶:۰۶ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
خودرو میخریم اگر همه دست به دست هم میدادیم در فروش ایرانخودرو و سایپا شرکت نمیکردیم وضع اینطور نبود فقط نباید بخریم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۰ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
خداوکیلی چطور اسم این قوطی های جای رب گوجه روگذاشتین خودرو
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
آیا درسته که میگن مافیای صنعت خودروی ایران، پولها رو به آمریکا میبرند و برای تبلیغات انتخابات آمریکا خرج میکنند؟
Iran (Islamic Republic of)
بهزاد زارع
۱۳:۴۵ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
یکسالی است که خرید خودرو توسط مردم به حداقل رسیده ولی قیمت ها رو به افزایش است معنی این افزایش قیمت ها چیست؟
Iran (Islamic Republic of)
حسین حیدری
۱۳:۳۷ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
سلام میخواستم ازتون درخواست کنم اگه امکان داره یه شرایط هم برای اتباع خارجی برای ثبت نام بزارین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۸ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
به جای اینکه با مالیات سنگین جلوی سودجوا و کم شدن ارزش پول ملی و تورم رو بگیرن حالاکه سودزاشد میخوان رهاش کنن بهای همه رفتارها از جیب مردم باید هزینه اش را بدهن !
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۰:۲۰ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
واردات آزاد کنین با نرخ گمرکی صفر درصد.مطمئن باشین که حداقل اونموقع دعای خیر مردم دارین.
توروخدا همه با هم به خاطر خانواده هامون خودروی داخلی نخریم تا شاید درست بشه
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۰:۱۶ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
سلام
تا وقتی که ماشین ها پیش فروش شوند قیمت ماشین درست نمی شود به جای پیش فروش ماشین های خط تولید این ماشین ها رو به صورت مستقم در نماینده گی به فروش رسند
ودر ضمن ان تا وقتی که کمروک داشته باشیم و ماشینی وادرات نشود و دست از صادرات خودرو نگشید در این شرایط حساس بازار قیمت ها درست نمی شود
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۰:۰۹ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
گناه ثبت نامی های یکساله که با وعده کمیته خودرو مبنی بر خرید ارزان تر از کارخونه همه چیزشون رو فروختن و ثبت نام کردن چیه که الان آقایون خودروساز میخوان به قیمت بازار آزاد برسن. نمیتونین قیمت بازار آزاد رو کنترل کنین و با گرون کردن هر بار قیمت کارخونه مسلما" قیمت بازار رو هم زیاد می کنین. فقط به فکر خودروساز هستین که تا یادم میاد ناله ضرر رو داره میکنه. از اون روزی بترسین که مردم از نداری دیگه قدرت خرید از کارخونه رو هم نداشته نباشن و اونوقت مجبور میشین در اون دو تا خودروساز لعنتی رو به سلامتی ببندند
United States of America
بهرام
۰۶:۱۴ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
پس چرا واردات خودرو ازادنمیکنین فقط مصیبت برسرمردم اضافه کنین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۱۳ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
دولت بی‌تدبیری ناامید ی
Iran (Islamic Republic of)
حسین
۰۲:۱۷ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
اینها خوب میدونند که با آزاد کردن خودروهای خارجی هیچکس سراغ خودروهای داخلی نمیاد اونوقت باید درب شرکتهای داخلی و گل بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۳ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
آخه این دوتا کارخونه چقد بی درک وکج فهم هستن الان ک قیمت دست دلاله کسی نمیخره خب شما میخایین آزاد کنید کی میخره کی قدرت خرید داره اونی ک داره میخره ولی بیشتر مردم نمیتونن قدرت خرید ندارن کمی منطقی باشید ب فکر پیشرفت باشید ن پسرفت پراید روی هم رفته وزنش ی تن نمیشه نمی ارزه بخدا کل خودروها بی کیفیتن زورتون ب این مردم رسید بااین خودروهای بی کیفیت ک تولید می کنین
Iran (Islamic Republic of)
محمود
۰۱:۱۸ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
چنان میگن که سرمایه گذار رو باید جذب کرد که انگار هیچ پولی ندارن ! شما که موقع ثبت نام خودرو کل پول ماشین رو از مشتری میگیرید و بعد از چندین ماه و یا سال بهش تحویل میدین یعنی با پول خود مشتری واسش خودرو تولید میشه و به دستش میرسه . این شرایط پیش فروش رو هیچ جای دنیا انجام نمیدن جز کشور ما که افتاده دسته یه عده ایی مسوول !!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
تحليلگر
۰۱:۰۹ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
دلار که نداریم خودرو وارد کنیم
علم نداریم که خودرو با کیفیت بسازیم
حداقل مواد اولیه ارزان به دست قطعه ساز بدهیم تا قیمت ماشین کاهش پیدا کنه البته ناگفته نماند که نفت صادر نمیشه پس ماده اولیه ارزان هم باید صادر شود به نرخ دلار برای ورود ارز برای کالاهای اساسی
نتیجه اینکه همه راه حلها مشکلات خودشون رو برای مردم دارند
به جز یک راه
واون راه خود کفایی در زمینه کشاورزی و صنعتی هستش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۵۱ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
ای کاش که خودرو وارد بشه ولی منکه چشمم آب نمیخوره که رقابت ایجاد بشه وقیمت ها بیان پایین چرا؟ چون وضع و اوضاع دلار هم افتضاحه چه فایده ای داره که اونارو با چندبرابر قیمت بخری از همه طرف مشکل داری اصلااین نمایندگی ها به چه دردی میخورن چرا همش باید از بازار آزاد خرید کنی چرانمایندگی بدون قرعه کشی ازطریق نمایندگی به مردم نمی فروشن اینطوری شر دلال هم کم میشه
Iran (Islamic Republic of)
داود
۰۰:۴۵ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
حالا معلوم شد تمام قطعات خودرو ها وارداتیه و حالا که ارز قیمتش بالا رفته خب مسلما خودرو قیمتش بالا میره ..در عیر این صورت اگه میخواین قیمت خودرو کنترل بشه باید مثل قبلا که جایگاه هایی برای فروش خودرو (پارکینگ) بود با کارشناسی و تعیین قیمت..الانم باید فقط از این طریق کنترل کرد و ثبات داد..چطور واسه تعویض پلاک سیستماتیک عمل میکنید و این همه درامد کسب میکنید..یا معاینه فنی ...و و و..حالا جایگاه تعیین کردن واسه کنترل فروش به قیمت کارشناسی براتون امکان نداره؟؟ یا نمیخواین اینکارو انجام بدین چون منفعتتون کم میشه و دلیل گرانی خودرو خوده خودرو سازان و ...
Iran (Islamic Republic of)
همشهری
۰۰:۲۷ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
واردات خودرو آزاد شود و قیمت هم آزاد .
فقط یک ماه واردات را آزاد کنید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۷ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
واردات ازاد نمیشه ،حتی اگه هم بشه به دلیل تحریم بازم فرقی نداره
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۷ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
اینا همه داستانه یادمه یه روزی به بهانه تک نرخی کردن ارز چه بلایی سرمون اوردن الان هم به این بهانه میخوان قیمت نجومی این اشغالا رو باز نجومی تر کنن
Iran (Islamic Republic of)
رامين
۲۳:۲۲ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
معنی واقعیه اینها اینه
شورای رقابت = شورای رفاقت
وزیر صمت = وزیر سمت خودروسازها
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۲۳:۰۴ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
با سلام
دولت تا از این دو خودرو ساز باید دل بکند وسهام این دو خودرو ساز روباید واگذار به مردم بکند وهمه چی سرو سامان میگیرد تا حدی خوب میشود وجلوی این درو دزدی ها ورانت بازی ودلال بازی ها گرفته میشود ولی بنظرم من اگه این دو خودروساز برای دولت سودی ندارند پس چرا اول اعلام کرد تو صندوق دار سوم با سهام فولادیها میدیم مردم بعد دیدند سرشون کلا میره نکرند این کارو
Iran (Islamic Republic of)
میکاییل یوسفی
۲۲:۵۹ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
اینایی که میگن ۱۳۰ برا پراید زیاده ونمیخریم. دو ماه دیگه ۱۵۰ حاظر میشن بخرن.
Iran (Islamic Republic of)
Arash
۲۲:۵۷ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
میخان قیمت کارخانه رو به قیمت بازار ازاد نزدیک کنن... خب چرا قیمت بازار ازاد رو به کارخانه نزدیک نمیکنن.... همش به فکر منافع خودشونن...
Germany
میلیکس
۲۲:۵۳ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
اولا بر کسی پوشیده نیس افزایش قیمت نجومی خودرو ها توسط دلالان خودروسازی ها انجام میشه تا وقتی گفتن ۵درصد زیر قیمت بازار مثلا ۲۰۶رو بفروشن ۳۰۰میلیون ! از اونطرف خودرو یاز حتی اگر هر دستگاه رو به قیمت یک تیلیارد دیگه نه میلیون و میلیارد که یک تیلیارد هم بفروشه بازم میگه زیان کردم مشکل از قیمت نیس مشکل از بخور بخور های داخلیه!
Iran (Islamic Republic of)
شناس
۲۲:۰۹ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
وزیر محترم، شورای رقابت و چند نفر مافیا ازتون یه خواهش دارم دو شرکت خودروسازی در کشور داریم سایپا و ایران خودرو- یکیشو به انتخاب خودتون بردارید برا خودتون ولی خواهشا یکی دیگه شو واقعا بذارید برا 80 میلیون نفر.
Iran (Islamic Republic of)
اسدالله
۲۲:۰۹ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
سلام.واردات خودروهای ارزان قیمت را ازاد کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۵ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
این بهترین تصمیم است قیمت گذاری خودرو آزادو واردات خودرو هم آزاد با عوارض گمرکی منصفانه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۲:۵۶ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
واقعا گل گفتی
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۱:۱۸ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
دزد دزده.حالا هرچی بگی دست تو جیب کسی نکن.فایده نداره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۲ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
خودروهای لگن رو هر روز گرانتر میکنن در کارخانه و تولید رو کم کردن خوب معلوم بازار آشفته میشه
قیمت کارخانه را افزایش ندید و تولید رو افزایش بدید بازار درست میشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۵ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
آقا اینقدر وزیر و وزیر نکنید دلم از این کلمه خون است یادم است چندی پیش در مصاحبه یکی از این وزیران با صدا وسیما که می گفت اگر دمای کولر گازی را کمی پایین بیاوریم چند میلیارد متر مکعب گاز صرفه جویی میشود وقتی وزیری در هیته کاریش این سمت نیست انتظاری بیشتر از این نیست یعنی وزیر کشور نمی داند کارخانه گران کند دلال و واسته ۱۰ برابر گران میکند
Iran (Islamic Republic of)
کاظم
۲۰:۴۹ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
همه بیاین خودروهای بی کیفیت ایرانی روتحریم کنیم بخدااگه ماخودمردم به فکرخودمون باشیم هیچ کس نمیتونه مارومجبورکنه که این فرغون های این دوشرکت روسواربشیم بیاین یه کمپین درست کنیم نه به خریدخودروی ایرانی بخداقیمتارومجبورمیشن ارزون کنن وقتی مامردم اشتیاق نشون میدیم به خریداین آشغال هاخوب معلومه اونایم خوب مردم رودرست میکنن پس به کمپین خودروی ایرانی نخریدبپیوندید
Iran (Islamic Republic of)
ع ترکمن
۲۰:۲۹ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
لطفا پیگیری کنید اگه قراره دوباره و دوباره قیمت کارخانه بالا بره پس تکلیف اون بدبختی که ماه هاست پو خوابونده تو حساب خودرو ساز بدون هیچ سود مشارکت چیه؟ من چند ماه پیش با توجه به شرایط قیمت اونموقع ثبت نام کردم حالا قیمت کارخانه همینجور داره بالا میره و با این قیمتهای جدید من دیگه نمیتونم مابقی پولش رو پرداخت کنم. این قرعه کشی چه مزیتی داره؟؟؟ با این حساب چند ماه پیش من اگه خودرو آزاد میخریدم خیلی به صرفه تر بود.
حداقل اگه تصمیم به افزایش قیمت دارن کسانیکه قبلا ثبت نام کردن رو مستثنا کنن. الان ما موندیم وسط چندماهه پولمون مونده توحساب ایرانخودرو اگه دعوتنامه بیاد مابقی پولش رو هم نداریم بدیم چون آنقدر گرون کردن که دیگه نداریم بدیم.
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۰:۲۸ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
بلی اگر واردات هم ازاد شود ،خوب است
Iran (Islamic Republic of)
حسن
۲۰:۰۰ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
واردات خودرو را آزادکنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۳۲ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
تورا خدا واردات خودرو تا فروکش کردن قیمتها ازاد کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۸ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
با این حساب مردم باید بریزند و این دو شرکت سایپا و ایران خودرو و پارکینگهاشو به آتش بکشند تا راحت بشن فقط چاره اینه .
دیگه خسته شدیم از دست این دلالان و شورای رفیق خودرو سازان .
حالا هم می خوان قیمت گذاری رو آزاد کنند .نه اینکه خیلی جلوشون رو گرفته بودند .واقعا مسخره است عوض اینکه قیمت رو ثابت کنند و قیمت بازار رو هم طبق مدل و ارزش خودرو کارشناسی کنند و دست دلالان رو کوتاه کنند تا مردم مصرف کننده هم یه نفسی بکشند دارن اوضاع رو از بدتر به بدتر میکنند .
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۲۱:۲۹ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
دقیقا باید در دو شرکتو گل بگیرن مردم بخاطر اشتغال ۲۰۰۰ نفر ۸۰ میلیونو بدخت کردن میخوام نباشه چند میبیون بیکار دارین اینام روش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
ازادکنیدتاچشم طمعه کاران کورشودد دلالان نتواندازاین غلط ها بکنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس۳
۱۹:۰۸ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
شورای رفاقت است نه رقابت.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۹:۰۷ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
آقای نعمت بخش فرمودند چون بین قیمت کارخانه و بازار آزاد فاصله زیادی هست خودروسازها دارند ضرر می کنند ، ولی جایی نگفتند که قیمت تمام شده یک خودرو برای خودرو ساز چقدر و فاصله قیمت فروش کارخانه با تولید چقدر هست .
معنی این حرف میدونید یعنی چی ؟
یعنی مهم نیست اگر قیمت تمام شده یه خودرو مثلا ۵۰ میلیون باشه و قیمت فروش کارخانه ۱۰۰ میلیون ، چون قیمت آزاد همون ماشین ۳۰۰ میلیونه پس خودرو ساز داره ضرر می کنه و باید خودش خودرو را ۳۰۰ میلیون بده . البته دستگاه های دولتی وظیفه ای برای رسوندن قیمت آزاد اون خودرو به ۱۰۰ تا ۱۱۰ میلیون ندارند بلکه وزارت صمت موظفه قیمت کارخانه را به بازار آزاد برسونه .
Iran (Islamic Republic of)
خریدار بیچاره ایران خودرو
۱۹:۰۵ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
بعد سی سال معلمی امسال اسمم برای ماشین در اومد.‌

روز او ل گفتن ۶۸ تومان از شانس بد ما کفتن اذرماه ..
حالا هم هرروز یه قیمت میدین ..




تو را به اون دینی که ندارین .. تو را به اون خدایی که ندارین تورا به اون شرفی که ندارین تو را به اون وجدانی که ندارین دیگه قیمت را افزایش ندین ..


خداوند تمام دلالها و کسانی که رای به گرانی ماشین میدن با شمر و یزید و صدام و پیشوایشان شیطان رجیم محشور کند ..‌
Iran (Islamic Republic of)
ابراهیم
۱۹:۰۲ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
اول واردات ماشینو ازاد کنین بعد قیمت هم ازاد سازی بشه ببینم کسی لگن به اسم ماشین از شما میخره
Iran (Islamic Republic of)
مصطفی
۱۸:۵۸ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
قیمت خودرو را آزاد کنند، واردات خودرو راهم آزاد کنند تا هم فضای رقابتی ایجاد شود و هم خودروسازها به فکر افزایش کیفیت خودروها بیفتند. چرا باید تاوان بی لیاقتی مدیران خودروسازی را مردم بدهند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۸ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
وقتی قیمت یه مشت آهن پاره تویه کشورازجون آدماش بالا ترمیشه به حال مردمش بایدگریست
Iran (Islamic Republic of)
امیر
۱۸:۴۷ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
واردات آزاد کنین با نرخ گمرکی صفر درصد.مطمئن باشین که حداقل اونموقع دعای خیر مردم دارین.
توروخدا همه با هم به خاطر خانواده هامون خودروی داخلی نخریم تا شاید درست بشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۷ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
وقتی قیمت خودرو رو بازار تعیین میکنه که فضا فضای رقابتی باشه و تولید کافی باشه الان فکر میکنید با این فضای دلال بازی آزاد سازی قیمت به نفع مزدم هستش والا به لله که نه اینو باید به کی بگیم؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
رامین
۱۸:۲۰ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
از کی تا حالا قیمت رو حاشیه بازار تعیین می‌کنه ؟؟؟؟؟بعدشم ملت به ضرر شما راضی نیست در کارخونه رو ببند و تعطیل کن بهتر از اینه یه مثلا سمند رو صد میلیون بخرن
Iran (Islamic Republic of)
بینام
۱۸:۱۴ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
چرا همه چی روز به روز داره میره بالا ولی حوقوقها ثابت مونده
اینم بازی جدید شون بببنن مردم چه عکسلعملی دارن قیمتا رو ببرن بالا
صورت مسئله رو پاک میکنن تمام
Iran (Islamic Republic of)
رامين
۱۸:۰۸ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
الان بابت همون پراید که اسمش و عوض کردن گذاشتن تیبا
78 میلیون پول میگیرن بعدش ضرر میکنن
Iran (Islamic Republic of)
منتظر
۱۷:۵۱ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
واردات خودرو را آزاد کنید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
اگه قیمت گذاری قراره ازاد بشه باید ورود خودرو هم با تعرفه زیر ده درصد ازاد بشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۳۶ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
فضا باید رقابتی بشه فقط راه حل همینه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۲۹ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
مزخرف
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۷:۲۵ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
سلام
تورا خدا پیگیری کنید سایپا الآن یکسال هست از من پول گرفته ولی ماشین خبری نیست
ساینا
Iran (Islamic Republic of)
فرهاد
۱۷:۲۵ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
سلام
تورا خدا پیگیری کنید سایپا الآن یکسال هست از من پول گرفته ولی ماشین خبری نیست
ساینا
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۷:۱۶ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
ای بابا
Iran (Islamic Republic of)
پوریا
۱۷:۱۶ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
همانطوری که قیمت خودرو ۱۰ برابر شده و مسولین این همه ب خودرو بها میدن چون درواقع دارن از این گرونی سود میبرن بیاین و حقوق و درآمد مردم را هم ۱۰ برابر کنین اخه مگه با حقوق ۲ میلیونی میشه خودروی بدرد نخور ۱۳۰ میلیونی خرید
Iran (Islamic Republic of)
پوریا
۱۷:۱۶ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
همانطوری که قیمت خودرو ۱۰ برابر شده و مسولین این همه ب خودرو بها میدن چون درواقع دارن از این گرونی سود میبرن بیاین و حقوق و درآمد مردم را هم ۱۰ برابر کنین اخه مگه با حقوق ۲ میلیونی میشه خودروی بدرد نخور ۱۳۰ میلیونی خرید
Iran (Islamic Republic of)
مجید
۱۵:۰۷ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
خدا کجایه که به دادمون نمیرسه،خودرو از خون آدم بالاتره،
Germany
نقی
۱۷:۱۰ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
واردات خودرو را آزاد کنید بدون تعرفه ،قیمت خودش درست میشود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۸ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
اینم بدتر میشه فایده نداره متاسفم براتون که مردم بیچاره کردین بدبخت کردین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۴ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
به جای این کارا تعداد کارخانه ماشینو زیاد کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۲ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
خودرویی که چند سال پیش قسطی میدادن الان سر و دست میشکونن ملت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۱ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
خسته شدیم به خدا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۲۰ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
مگه تیبا چقد اهن میبره ک بازم ضرر میکنید ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشتاس
۱۶:۱۵ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
ریش مردم ودولت پیش خودرو سازها است زیرا
1-اگر بخواهند خودرو وارد کنند ارز ندارند
2-در شرایط تحریم داد وستد مشکل است
اگر نه این خودرو سازها باید تعطیل میشدند.
بهتر بود چند سال پیش واردات خودرو را ازاد میگذاشتند
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۶:۰۵ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
به نظر من قیمتگذاریو باید بسپارن دست اون بنده خدایی که رئیس رایانه مردمه بنده خدا انقد توکارش دقیقه الان 15ساله قیمت یارانه رو ثابت نگه داشته

اصلا بزارینش رئیس جمهور شه خیلی عالی میشه ا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۴ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
آقای احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان اگر خودروسازها با این وضعیت قیمتی دارند هر روز کلی ضرر می کنند راه حلش خیلی ساده هستش.
در کارخونه های خودروسازی رو باید بست و واردات خودرو رو آزاد کنین تا مردم بتونن نفس بکشن و خودرو با کیفیت سوار بشن. چرا با وجود این همه ضرر هنوزم دو دستی چسبیدی به تولید چهار چرخه های که حتی نمیشه بهش گفت خودرو!!!
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۶:۰۳ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
متاسفم به همتون ماشین 96فروختم 65تومن دوهفته دارم میگردم بااین پول فقط 85نمیدن .
ماروسرکارگزاشتن هیچی درست نمیشه فقط سرواروگرم میکنن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۸ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
اول زحمت میکشین واردات خودروبدون محدودیت وبدون تعرفه آزادبشه بعدهرکاری دوست دارین بکنین مردم دیگه به سیم آخرزدن مردم وبدبخت کردین حق وناحق میکنین تعرفه بایدصفربشه
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۵:۵۶ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
خدارو شکر
نهادهایی مانند شورای رقابت سازمان حمایت مصرف کننده و تعزیرات درست کردن اگ ن یه عده زادی بیکار میشدن



کاری که از پیش نمیبرن فقط اسم بزرگی دارن و حقوق میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
عباس
۱۵:۵۶ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
خدارو شکر
نهادهایی مانند شورای رقابت سازمان حمایت مصرف کننده و تعزیرات درست کردن اگ ن یه عده زادی بیکار میشدن



کاری که از پیش نمیبرن فقط اسم بزرگی دارن و حقوق میگیرن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
دست بردارید برای یک بار هم شده عدالت را اجرا کنید مسئولین ضرر نمی کنید اولویت اول را به خانوادهایی بدهید که در 48 ماه گذشته از دو شرکت خودرو ساز ماشین نگرفته اند و پلاک فعال هم به نامشان نباشد ونتیجه اش این می شود ثبت نامها کمتر می شود وشاهد کاهش محسوس قیمت خودروها در بازار خواهیم شد اگر مسئولین این کار را نکنند شک نکنید خودشان عامل گرانی هستند چون خانوادهایکه چند تا خودرو دارند فقط فقط برای فروش وسود سرسام اور ثبت نام می کنند
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۵:۵۲ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
عزیزان توجه کنین حاشبه بازار یا آزاد سازی زمانی جواب میده که بازار خودرو انحصاری نباشه الان دو خودرو ساز با کاهش عرضه حساب شده بازارو ملتهب کردن و درخواست آزاد سازی دارن وزیر صمت اگر وزیر سالمی هست که مثل بقیه نیست بجای اینکه ازشون طرفداری کنه باید جریمه های سنگینی براشون وضع کنه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۱۷:۲۶ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
احسنت دستش با خودروسازا توی یه کاسست دلارو جمع میکن تو این چند ماه میبره کانادا مردمم ک هیچی
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۸:۵۸ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
بله درسته ، همین وزیر تولید کنندگان مرغ را تهدید کرده که اگر قیمت مرغ را پایین نیاورند از ترکیه مرغ وارد می کندد، خب در مورد ماشین چرا چنین کار و تهدیدی نمی کند ؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
Saeed sangian
۱۵:۳۸ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
شک نکنید با تیراژ بسیار کم ماشین که تقاضای جایگزینی سالانه یک میلیون دستگاه ماشین فرسوده را هم نمیتوان تامین کرد، قطعا با آزادسازی نرخ، قیمت خودروها تا دوبرابر قیمت های فعلی امکان افزایش دارد و بازار فعلی بخاطر ترس از حباب و کمی خجالت از قیمت‌های مصوب کارخانه فعلا جرات تاخت و تاز قیمتی ندارد و در کمین آزادسازی است که با خیال راحت سمند معمولی را تا ۴۰۰ میلیون معامله شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۷ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
تا ۲ سال پیش خودرو سازها دنبال مشتری بودن. حالا مشتری ها دنبال اونا. . ای کاش مردم یک دست میشدن و نه به خرید میگفتن...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۳ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
مسئولین باید شرمنده خانوادهایی باشند که در طول 48 گذشته از دو شرکت خودرو ساز ماشین تحویل نگرفته اند وپلاک فعال هم ندارند باید اولویت اول را به کسانی می دادن که خانوادگی ماشین نداشتند ندارند نه به خانوادهایکه2تا4ماشین دارند وافراد خانواده اش که پلاک فعال به اسمش نیست و فقط فقط برای فروش است نباید اجازه ثبت نام می دادن به همین علت است با بی تدبیری مسئولین و ندانم کاریها شاهد وناظر این اشفته بازار هستیم خواهیم بود اگر مسئولین عدالت داشتند وبه وظیفه شان عمل می کردن الان تمام خانوادها هر کدام صاحب یک خودرو بودند و ملت کمتر برای ثبت نام هجوم می بردند واینقدر اختلاف قیمت نداشتیم شک نکنید مسئولین باعث بانی این همه گرانی وتفاوت قیمتها هستند وعمدا دارند اینجوری مدیریت می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۳۱ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
این همه زرنگیو از کجا اوردید بازار ماشین داره میره توی روکود شما میخوایید گرون کنید بازار ماشین مثل اوایل بعد از تحریما میشه که سال ۹۴ بود پرایدو با ۴ تومن اقساط میدادن چون که قیمت گذاریشونو دستوری کردن چون اگه به همین روال بود پراید ۱۰ میلونم نمیخریدن. الانم که همش دارن هر ماه فروش ویژ میذارن بخاطر بحران و روکود بعد از تحریماست واسه همینم هست میخوان قیمتو با بازار یکی کنن بعد بازار توی رکود پایین میاد ولی قیمت ایران خودرو و سایپا دوباره میشه دستوری و پایین نمیاید اگاه باشید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
آفرین وزیر!! الحق موهاتو تو بازار سیاه سپید کردی.
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۵:۱۳ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
صنعت جیب خودسازی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۵۷ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
مردم دارن له میشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
خون مردم رو توی شیشه کردید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
چرا کشور معطل فروش خودرو دوتا کارخونه کردی ک نمیتونن ده درصد نیاز تامین کنن ک الان بگی این طرحها بی فایده بوده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
من ۷ تا ماشین نوشتم ولی در نیومده
Iran (Islamic Republic of)
شاهرخ
۲۳:۱۸ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
ای بابا اسمش قرعه کشی ولی دلال بازی وپارتی بازی هنوز هست،تا الان شیش هفت بار ثبت نام کردم ولی..عیبی ندارد ماها هم خدایی داریم من تا الان از خدا پنجاه سال عمر گرفتم تا این لحظه یک الاغ هم به اسمم نبوده واز کار افتاده هستم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
من ۷ تا ماشین نوشتم ولی در نیومده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۹ ۲۹ مهر ۱۳۹۹
دلال
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
بخدا آه مردم تاوان داره ها...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۰ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
تمام این مشکلات بازار خودرو را خودرو ساز درست کرده با برنامه پیش فروش تولید سال ۲ ملیون خودرو ولی فروش فوری ۱۵۰ هزار معلومه در سال ۱۸۵۰۰۰۰ هزار خودرو کم میاد میزارن تو انبار تا سالی دیگه تحویل بدن همین میشه به خاطر نبود خودرو قیمت ۳برابر میشه
Iran (Islamic Republic of)
حسن کلید
۱۴:۰۵ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
سلام.قیمت خودرو باید به سال90 و قبل از روی کار امدن دولت اقای روحانی باز گردد تا عادلانه شود،قیمت خودرو باید حداقل به یک دهم کاهش یابد،قیمت واقعی تولیدات شرکت سایپا زیر 10میلیون و شرکت ایران خودرو زیر20 میلیون تومان است، وزیری که نیامده میخواهد خودروهای بی کیفیت با تکنولوژی30 سال پیش را گران کند از وزیری که بچه هایش در خارج زندگی میکنند نباید انتظاری جز این داشت ،از باشگاه خبرنگاران جوان انتظار پیگیری داریم.سپاس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
واردات خودرو را آزاد کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
اصلا من نمدونم این شورای رقابت برا چی تشکیل شد فقط برای اینکه یکسری افراد بیان یه حقوق مفت بگیرن
Iran (Islamic Republic of)
داود
۱۴:۰۱ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
آکورد و رکورد از حقوق مدیران و کارمندان خودروسازها حذف بشه قیمت ها میاد پایین چرا مردم باید حقوق مدیران ایرانخودرو و سایپا را بدهند ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۹ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
ما روی نفت خوابیدیم بعد باید از مغولستان بیشتر پول بنزین بدیم
Iran (Islamic Republic of)
حسن کلید
۱۳:۵۸ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
سلام.قیمت خودرو باید به سال90 و قبل از روی کار امدن دولت اقای روحانی باز گردد تا عادلانه شود،قیمت خودرو باید حداقل به یک دهم کاهش یابد،قیمت واقعی تولیدات شرکت سایپا زیر 10میلیون و شرکت ایران خودرو زیر20 میلیون تومان است، وزیری که نیامده میخواهد خودروهای بی کیفیت با تکنولوژی30 سال پیش را گران کند از وزیری که بچه هایش در خارج زندگی میکنند نباید انتظاری جز این داشت ،از باشگاه خبرنگاران جوان انتظار پیگیری داریم.سپاس
Iran (Islamic Republic of)
فرزاد
۱۳:۵۲ ۲۸ مهر ۱۳۹۹
یک راه ساده داره درب این دو کارخانه را ببندید که بعد این همه سال بلد نیستند خودرو تولید کنند و فقط بلد هستند پدر ملت را در بیارن. بعد موندم چرا دولت ازشون حمایت می کنه
۱۲
آخرین اخبار