علیپور در صحن علنی:

لایحه موافقت‌نامه حمل‌ونقل بین ایران و سوئیس تضمین صادرات است

نماینده ماکو، لایحه موافقت‌نامه حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای مسافر و کالا میان ایران و سوئیس را عامل تضمین صادرات دانست.

لایحه موافقت‌نامه حمل‌ونقل بین ایران و سوئیس تضمین صادرات استبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمد علیپور، نماینده مردم ماکو، چالدران، شوط و پلدشت در مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی لایحه موافقت‌نامه حمل‌ونقل بین‌المللی جاده‌ای مسافر و کالا بین دولت جمهوری اسلامی ایران و شورای فدرال سوئیس اظهار کرد: در میان همه کشورهای دنیا چنین قراردادهایی هست. مشکلات فراوانی با کشورهایی که به آنها کالا صادر می‌کنیم یا اتباع و مسافران ایرانی تردد می‌کنند، وجود دارد.

او ادامه داد: اگر لایحه مذکور به تصویب برسد، این امکان را در اختیار کشور قرار می‌دهد تا بتوانیم کالاهای تولیدی خود را به همه اقصی نقاط دنیا صادر کنیم. کشور سوئیس در قلب اروپاست و این امکانی دو طرفه است. ما با این مصوبه می‌توانیم کالاهای خود را از کشور دوم به کشورهای دیگر راحت‌تر صادر کنیم.

علیپور گفت: اگر چنین قراردادی نداشته باشیم، حمایتی از رانندگان هم نداریم. قانون حمایتی می‌تواند تضمین صادرات باشد، همچنین در تردد اتباع ایرانی تسهیل ایجاد می‌شود و این معاهده نه تنها در بحث صادرات کالا بلکه در گردشگری هم تسهیل ایجاد خواهد کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار