رویترز گزارش داد؛

مرگ قریب به ۵ هزار آمریکایی در زندان پیش از موعد دادگاهشان!

آمار بیانگر مرگ حدود ۵ هزار زندانی آمریکایی پیش از رسیدن وقت دادگاهشان است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، تحقیق محرمانه دولت آمریکا بیانگر آن است که نزدیک ۵ هزار زندانی در این کشور پیش از رسیدن موعد دادگاهشان جان خود را از دست می‌دهند.

این خبرگزاری با بیان تعداد دقیق ۴ هزار و ۹۹۸ نفر زندانیِ جان باخته نوشته است که این مسئله گواهی بر شکست و وضعیت بحرانی زندان‌های آمریکاست و از طرفی نشان می‌دهد حقوق بشر تا چه اندازه در این کشور کوچک شمرده می‌شود.

براساس این گزارش سالانه هزاران زندانی در آمریکا خودکشی می‌کنند یا زندانیان دیگر و زندانبان‌ها آن‌ها را به قتل می‌رسانند. برخی دیگر نیز به دلیل کمبود یا نبود امکانات بهداشتی و درمانی ویا سوء تغذیه و انواع بیماری جان خود را از دست می‌دهند.

به نوشته این خبرگزاری تنها در سال گذشته ۲ هزار زندانی خودکشی کرده‌اند و بسیاری دیگر که به دلایل مختلف به قتل رسیده‌اند نیز حتی به موعد دادگاه و تعیین مجازات خود نمی‌رسند.

این مسئله تاحدی در زندان‌های آمریکا بغرنج است که «نیلز ملزر» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در مسائل مربوط به شکنجه و رفتار‌های غیرانسانی در واکنش به آن می‌گوید «به تمامی این قتل‌ها باید با تشکیل پرونده‌ای جداگانه پاسخ داده و رسیدگی کرد.»

به ظاهر قانون اساسی آمریکا برای زندانیان در نظر گرفته است، اما در واقعیت هیچکدام از آن‌ها در زندان‌ها رعایت نمی‌شود و نهاد‌های ناظر بر آن‌ها نیز وظایف خود را عمل نمی‌کنند.

همچنین روزانه بر تعداد زندانیان آمریکا افزوده می‌شود و دلیل آن نیز مسائل و مشکلات روحی و روانی و گسترش اعتیاد به مواد مخدر عنوان شده است.

در سرتاسر آمریکا بیش از ۳ هزار زندان وجود دارد که بخش عمده‌ای از آن به دست مقامات محلی اداره می‌شود و اکثر این زندان‌ها نیز مشکلات بودجه دارند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار