همزمان با تداوم اعتراضات در هفدهمین هفته متوالی؛

نیمی از ساکنان سرزمین‌های اشغالی خواستار استعفای نتانیاهو هستند

یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد با تداوم اعتراضات به نخست وزیر صهیونیست‌ها ساکنان سرزمین‌های اشغالی خواستار استعفای او هستند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از میدل ایست مانیتور، نظرسنجی جدید انجام شده در قدس اشغالی بیانگر آن است که در هفدهمین هفته پیاپی اعتراضات به «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر صهیونیست‌ها، بیش از نیمی از ساکنان سرزمین‌های اشغالی خواستار استعفای او هستند.

این نظرخواهی در روزنامه عبری زبان «معاریو» منتشر شده و بیانگر آن است که تنها ۳۵ درصد از مردم قدس اشغالی خواستار ماندن نتانیاهو هستند و ۱۰ درصد هم نظری در این باره ندارند.

همچنین بر اساس این نظرسنجی ۲۸ درصد از رأی‌دهندگانی که از حزب «لیکود» به ریاست نتانیاهو، و ۵۸ درصد از شرکت‌کنندگان حزب رقیب یعنی «آبی و سفید» که در انتخابات گذشته رأی داده‌اند، اکنون خواستار کناره‌گیری نتانیاهو هستند.

نظرخواهی دیگری که از «رادیو ۱۰۳ FM» رژیم صهیونیستی پخش شد نیز نشان می‌دهد ۶۷ درصد از ساکنان سرزمین‌های اشغالی از نحوه مدیریت کرونایی نتانیاهو رضایت ندارند و آن را «بد یا بسیار بد» ارزیابی کرده‌اند.

همچنین وبگاه خبری هاآرتص نیز گزارش داد که امروز (شنبه) مانند تمامی هفده هفته گذشته هزاران نفر در سرزمین‌های اشغالی علیه نتانیاهو تظاهرات کرده‌اند.

با شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های اعمال شده به دلیل این همه‌گیری، اعتراضات در این منطقه با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و پروتکل‌های بهداشتی انجام می‌شود.

در ماه‌های گذشته تظاهراتی که روز‌های شنبه انجام می‌شود بیشترین تعداد شرکت‌کنندگان را به خود اختصاص داده است.

البته از زمان آغاز قرنطینه افراد به میدان‌های نزدیک محل سکونتشان رفته و در آنجا اعتراض می‌کنند و نسبت به قوانین سخت محدودیت‌ها در آمدوشد بی‌تفاوت هستد. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار