مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی:

نگارگری می‌تواند یک سنت و هنر دینی را احیاء و ترویج کند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی در بازدید از نمایشگاه نگارگری شرح فراق گفت: آثار هنرمندان نگارگری، می‌تواند یک سنت و هنر دینی را احیاء و ترویج کند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، جعفر مروارید مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ماندگاری آثار هنری گفت: هنرمندان با تولید آثار خود، راه و مکتبی را تاسیس می‌کنند که سال‌ها ماندگار می‌شود و گسترش پیدا می‌کند.

او با بیان اینکه آثار بسیار خوبی را امروز در این نمایشگاه شاهد بودیم، افزود: ما همیشه این فکر را می‌کنیم که چگونه ایده فرهنگی و دینی، یا یک سنت کهن را برای جوان امروز معنا دار کنیم؟ چگونه می‌شود، از ابزار هنر و زیبایی شناسی که یک مسئله درونی است، به یک توافق و همبستگی درباره مفاهیم و یک هویت واحد، در سپهر عمومی، دست پیدا کنیم؟ این مهم تنها با زبان هنر به نمایش گذاشته می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با تاکید بر آنکه در این نمایشگاه، شاهد توافق حول مفهوم امام رضا (ع)، معراج پیامبر (ص)، محبت اهل بیت (ع) بودیم، ادامه داد: صورتبندی زیبایی شناسانه این مفاهیم، به خوبی و به شکل متکثر در دستان هنرمندانی که آثارشان به نمایش گذاشته شد مشاهده می‌شد.

مروارید بیان کرد: به عقیده من، این نمایشگاه یک دانشگاه معنویت برای جوانان و نوجوانان مشهدی در تراز ملی بود.

انتهای پیام//ف. غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار