با اهدای پلاسما به بهبود بیماران کرونایی کمک کنید

پزشک مرکز انتقال خون البرز گفت: افرادی که یک بار به بیماری کرونا مبتلا و بهبود یافته اند می توانند با اهدا خون خود شرایط نجات جان دیگران را فراهم کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، الهام ظریفی، پزشک مرکز انتقال خون البرز گفت: کسانی که به بیماری کرونا مبتلا شده و بهبودی پیدا می‌کنند، پس از برطرف شدن علایم ظاهری کووید ۱۹ مانند سرفه، تنگی نفس، درد‌های عضلانی و... همچنین با گذشت یک ماه و طی کردن شرایط قرنطینه می‌توانند با مراجعه به سازمان انتقال خون، در نزدیک‌ترین مراکز به محل زندگی خود، اهدا خون داشته باشند.

پزشک مرکز انتقال خون البرز افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده، خون اهدایی این افراد و پلاسمای آن علاوه بر استفاده‌های متفات و بهبود بیماران هموفیلی و... برای افراد مبتلا به بیماری کرونا هم مفید است و در روند بهبودی و از بین بردن ویروس کمک می‌کند.

ظریفی گفت: تیم‌های انتقال خون استان البرز به صورت ماهانه حتی در دوران کرونا در قالب اکیپ‌های سیار در شهرستان‌ها حضور داشته و فرایند اهدا خون را انجام می‌دهند و خوشبختانه تا کنون استقبال خوبی را ا طرف مردم شاهد بوده ایم.

انتهای پیام/ ر. ن

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.