ثبت ۴ مورد وقف جدید در زنجان

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان از ثبت ۴ مورد وقف جدید طی شش ماه نخست امسال در استان زنجان خبر داد.

 

محمدتقی فاتحی نژاد رئیس اداره اوقاف و امور خیریه  شهرستان زنجان  در گفتگو با خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از زنجان، بااشاره به  آغاز دهه وقف، گفت: مردم خیراندیش و آینده نگر زنجان از زمان‌های قدیم  همواره املاک خود را وقف حضرت سید الشهداء و درآمد حاصل از آن را صرف عزاداری، تعزیه داری، پرداخت هزینه‌های امورات مساجد، اطعام، دارو و درمان، کمک به افراد بی بضاعت  و کفن و دفن مستمندان کرده اند.

او با بیان اینکه ایجاد صدقات جاریه یکی از باقیات و صالحات است، گفت: وقف قبل از اسلام در سایر ادیان هم بوده و پیامبر اسلام نیز این سند را امضاء، گسترش و تکمیل کرده اند و خودشان نیز موقوفاتی را وقف کردند که از جمله آن‌ها می‌توان به بوستان‌های هفت گانه در شهر مدینه اشاره کرد و پس از ایشان نیز حضرت علی (ع) و حضرت فاطمه الزهرا (س) و ائمه معصوم هم موقوفاتی داشتند که هنوز  هم موقوفات حضرت علی (ع) در شهر مدینه مشاهده می‌شود.

فاتحی نژاد گفت:  یکی از بهترین راه های زنده نگهداشتن صدقات جاریه در جامعه این است که همواره سعی در ترویج سنت حسنه وقف داشته باشیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان زنجان با اشاره به موقوفات ثبت شده طی شش ماه نخست امسال گفت:  يك حلقه چاه آب به ارزش ۵۰۰ میلیون ریال در باغات واقع در روستای دیزج وقف شده است.

او ادامه داد: دومین مورد هم وقف یک واحد منزل مسکونی به ارزش بیش از ۱۰ میلیارد ریال توسط شهروند زنجانی به جهت خیرات و مبرات بوده است.

فاتحی نژاد گفت: شخص مومنی نیز سهام خود را به ارزش بیش از ۱۰۰ میلیون تومان در راستای تعزیه داری معصومین و اربعین حسینی وقف کرده اند و اخیرا هم زمینی به مساحت ۱۵۰ متر توسط یکی از شهروندان زنجانی جهت احداث مسجد واقع در روستای پازکی از توابع شهرستان زنجان وقف شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه زنجان  از مردم به خصوص خانواده‌ها و کسانی که وقفنامه در اختیار دارند تقاضا کرد که سازمان اوقاف را امین خود بدانند و اسناد خود را در اختیار سازمان اوقاف و امور خیریه قرار دهند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.