مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا:

بحرانی به نام ترامپ / ادامه تجمعات موارد ابتلا به کرونا را افزایش می‌دهد

مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا بار دیگر درباره تاثیر ادامه تجمعات بر افزایش موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از هیل، «رابرت ردفیلد» مدیر مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌های آمریکا (CDC)، در تماس تلفنی با فرمانداران هشدار داد، اجتماعات کوچک به طور فزاینده‌ای در حال تبدیل شدن به یک منبع انتشار کووید-۱۹ در سراسر کشور هستند.

ردفیلد گفت: آنچه که ما در حال حاضر به عنوان تهدید فزاینده شاهد آن هستیم، در واقع انتقال ویروس کرونا در اجتماعات است.

بر اساس گزارش نیویورک تایمز، آمریکا طی هفت روز گذشته به طور متوسط ۵۲ هزار مورد جدید کووید-۱۹ در روز داشته که این آمار حاکی از افزایش ۲۱ درصدی تعداد موارد جدید ابتلا به این ویروس در دو هفته گذشته است و طبق گزارش دانشگاه جانز هاپکینز، در ۳۳ ایالت آمریکا، تعداد آزمایش‌های کرونایی بیش از ۵ درصد افزایش داشته و حاکی از موارد در حال رشد است.

بزرگترین شیوع در مقایسه با اندازه جمعیت در مناطق غرب میانه و دشت‌های بزرگ متمرکز شده است که قبل از افزایش اخیر هنوز تحت تأثیر همه گیری قرار نگرفته بود. داکوتای شمالی، داکوتای جنوبی، مونتانا و ویسکانسین در حال حاضر درگیر این ویروس هستند.

دکتر آنتونی فائوچی، بزرگترین متخصص بیماری‌های عفونی آمریکا، هشدار داده است که روند صعودی ابتلا به ویروس کرونا تا قبل از زمستان باید کاهش یابد. او امیدوار بود میانگین روزانه موارد جدید در حال حاضر ۱۰ هزار مورد باشد، اما گویا تعداد مبتلایان بیش از تصور اوست. علاوه بر این ویروس‌های تنفسی مانند آنفلوآنزا نیز در ماه‌های سرد به راحتی گسترش می‌یابند و متخصصان احتمال می‌دهند، کووید-۱۹ نیز رفتار مشابهی داشته باشد.


بیشتر بخوانید


هشدار مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌های عفونی آمریکا در حالی داده می‌شود که دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور بی‌اعتنا به تمام این هشدار‌ها و بدون رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حالی که به تازگی به این ویروس مبتلا شده، اقدام به برگزاری تجمعات انتخاباتی خود کرده و در میان انبوه هوادارانش به سخنرانی می‌پردازد.

در حال حاضر تعداد زیادی از مقامات کاخ سفید و همچنین اعضای ستاد انتخاباتی ترامپ به کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار