مقایسه خودرو؛

مقایسه لندمارک با ام وی ام X22 + مشخصات فنی

مشخصات فنی خودرو لندمارک و ام وی ام X22 در این گزارش آمده است تا به کمک آن‌ها بتوانید خودرو مناسب مورد نظر خود را بخرید.

به گزارش خبرنگار نبض بازار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، یکی از مقایسه‌های خودرویی پر مخاطب بازار، لندمارک با ام وی ام X22 است. تا چندین سال پیش خرید خودرو کاری آسان به‌شمار می‌آمد، اما پیشرفت این صنعت که با آمدن مدل‌های گوناگون در سگمنت‌های مختلف همراه شد، کار خرید و انتخاب را برای خریداران کمی دشوار کرد. امکانات رفاهی فراوان، طراحی‌های متفاوت و مشخصات فنی گوناگون، پارامتر‌هایی است که ممکن است علاقه‌مندان را دچار تردید کند.

معرفی لندمارک: 

لندمارک یک شاسی بلند چینی است که توسط کمپانی ژانگ چینگ به تولید می‌رسد و بهمن موتور آن را به بازار کشورمان عرضه کرده است. البته لندمارک در حال حاضر تنها به صورت دست دوم در بازار قابل خریداری است. لندمارک به دلیل طراحی ظاهری نه چندان خوب، مورد استقبال خریداران ایرانی قرار نگرفت و به فروش بالایی دست پیدا نکرد.

مقایسه لندمارک با ام وی ام X22 + مشخصات فنی

لندمارک V۷ بیشتر به دلیل توانایی‌های آفرود خود شناخته می‌شود و این هم به دلیل بهره بردن از سیستم چهار چرخ متحرک است. اما مهم‌ترین نقاط ضعف آن، طراحی ضعیف و کیفیت نه چندان خود متریال به کار رفته در کابین است. لندمارک در حال حاضر با قیمت ۷۵ تا ۱۰۰ میلیون تومان در بازار به فروش می‌رسد.

مقایسه لندمارک با ام وی ام X22 + مشخصات فنی

Zhongxing Landmark به یک موتور تزریق سوخت توربو شارژ  شده ۱۶۰ اسب بخار مجهز خواهد شد و ۲۵-۳۰ مایل در هر گالن بهره وری سوخت را فراهم می‌کند. از جمله امکانات این خودرو می توان به سیستم تعلیق جلو جناقی با میله پیچشی و عقب به صورت فنر تخت،  سنسور دنده عقب، آینه‌های جانبی به صورت برقی به همراه چراغ راهنما، قفل مرکزی با قابلیت بالا رفتن شیشه‌ها پس از قفل شدن و رینگ آلومینیومی اشاره کرد.

مقایسه لندمارک با ام وی ام X22 + مشخصات فنی

معرفی ام وی ام X22:

خودرو چِری تیگو ۳X یکی از با کیفیت‌ترین خودرو‌های شرکت مدیران خودرو است که در سال ۱۳۹۵ با نام ام وی ام X۲۲ وارد بخش تولیدی بازار خودرو کشور ایران شد. ام وی ام X۲۲ در زمان ورود خود به بازار فروش خوبی را پشت‌ سر گذاشته است. خودروی ام وی ام x۲۲ ظاهری مدرن دارد و از کیفیت نسبتا پایینی ساخته شده ‌است که برای جوانانی که برای نخستین بار تصمیم به خرید خودرو دارند و همچنین خانواده‌های کم‌جمعیت و کم‌توقع، می‌تواند گزینه بسیار مناسبی باشد؛ البته به این شرط که انتظارات زیادی از این خودرو نداشته باشید.

مقایسه لندمارک با ام وی ام X22 + مشخصات فنی

از جمله امکانات این خودرو می توان به کروز کنترل، سنسور پارک در عقب، دوربین عقب،  سانروف،  روکش چرمی صندلی‌ها، رینگ ۱۶ اینچی آلومینیومی، تهویه الکتریکی و آینه‌های برقی جانبی اشاره کرد.

مقایسه لندمارک با ام وی ام X22 + مشخصات فنی

کراس ‌اور ام وی ام X۲۲ با نوعی پختگی در طراحی رو‌به‌رو است که فراتر از یک محصول چینی به‌نظر می‌رسد. کافی است نگاهی به نسخه‌ اول X۳۳ داشته باشید تا به یاد آورید که همین چند سال پیش، ظاهر خودرو‌های چینی قابل مقایسه با محصولات مدرن دنیا نبود؛ اما باید قبول کرد که سری جدید محصولات چری (MVM) و خصوصا خودروی ام وی ام X۲۲، طراحی بهتر و البته راضی‌کننده‌ای دارند.

مقایسه لندمارک با ام وی ام X22 + مشخصات فنی

خودرو
لندمارک ام وی ام X22
کشور سازنده
چین چین
سال (طراحی)
2012 2016
موتور
4 سیلندر 16 سوپاپه 4 سیلندر 16 سوپاپه
حجم موتور
2378سی سی 1497سی سی
حداکثر قدرت
128 اسب بخار در 2500 دور در دقیقه 105 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
حداکثر گشتاور
200 نیوتن متر در 2500 دور در دقیقه 135 نیوتن متر در 2750 دور در دقیقه
جعبه دنده
5 دنده دستی 4 سرعته خودکار
حداکثر سرعت
- کیلومتر در ساعت 160 کیلومتر در ساعت
وزن
1885 کیلوگرم 1245 کیلوگرم
اندازه (میلیمتر)
4717 طول - 1790 عرض - 1735 ارتفاع 4200 طول - 1760 عرض - 1570 ارتفاع
فاصله بین دو محور
2850 میلیمتر 2555 میلیمتر
مصرف سوخت ترکیبی
- لیتر در هر صد کیلومتر 6.1 لیتر در هر صد کیلومتر
حجم باک
74 لیتر 50 لیتر
استاندارد آلایندگی
- یورو 5
ترمز و پایداری
ترمز ضد قفل ABS‌ - EBD – ترمز جلو دیسکی و ترمز عقب کفشکی ترمز دیسکی در هر چهار چرخ – ABS – EBD
کیسه هوا
کیسه هوا برای سرنشینان جلو کیسه هوا برای سرنشینان جلو
سیستم صوتی
ورودی USB – قابلیت پخش MP3 مانیتور 8 اینچی لمسی – ورودی USB – قابلیت پخش MP3 – بلوتوث – 4 بلندگو

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۰ ۲۳ اسفند ۱۴۰۰
چه مقایسه مزخرفی به این میگن قیاس مع الفارق . یه شاسی بلند دو دف شاسی مستقل آفرودر رو با یه ماشین شهری مقایسه كردین چه ربطی داشت ؟!!!!!
آخرین اخبار