رئیس پلیس آگاهی استان ایلام خبر داد؛

افزایش کلاهبرداری‌های کارت به کارت

سرهنگ علی مهری از افزایش کلاهبردرای‌ها با ترفند کارت به کارت خبر داد.

سرهنگ علی مهری رئیس پلیس آگاهی استان ایلام  در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ؛ اظهار داشت: هر روزه بر تعداد افراد گرفتار در دام کلاهبرداران افزوده می‌شود و حساب بانکی آن‌ها با ترفند‌های مختلف خالی می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی استان ایلام افزود : کلاهبرداران پس از بدست آوردن اعتماد افراد و با ترفند‌های خاص مانند برنده شدن شما در قرعه کشی بانک و دیگر موارد آن‌ها را فریب و در اکثر موارد پای عابر بانک می‌کشانند.

این مقام انتظامی بیان داشت: شهروندان عزیز مطلع باشد اگر در قرعه کشی برنده شوند نیازی به رفتن به عابر بانک و کارت به کارت کردن نیست و بدانند رمز و کدی بانکی که بر روی گوشی آن‌ها می‌آید محرمانه است و نباید در اختیار دیگران بگذارند.

او ادامه داد: هرگونه تماس تلفنی یا ارسال پیامک به بهانه برنده شدن در مسابقات رادیویی و تلویزیونی، ارائه اینترنت رایگان، برنده شدن هزینه سفر‌های زیارتی و سیاحتی، برنده شدن اقلام و اجناس مختلف و ... در قرعه کشی نهاد‌ها و ادارات مختلف، از شیوه‌های کلاهبرداری برای خالی کردن حساب بانکی شهروندان است.

سرهنگ مهری تاکید کرد:مردم بدانند برای دریافت هرگونه جایزه اهدایی، وام و ... از سوی اپراتور‌های تلفن همراه و نهاد‌های دولتی نیازی به مراجعه به دستگاه‌های خود پرداز و ارائه اطلاعات حساب بانکی نمی‌باشد و می‌طلبد در این زمینه مراقب کلاهبرداران باشند.

انتهای پیام / غ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.