روسیه: به هیچ توافقی با آمریکا درباره پیمان استارت نو نرسیده ایم

روسیه ادعا‌های آمریکا مبنی بر توافق دو کشور درباره پیمان تسلیحاتی استارت نو را رد کرد.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، روسیه هر گونه توافق جدید با آمریکا درباره پیمان تسلیحاتی استارت نو را رد کرد.

بر این اساس، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد: به هیچ گونه توافقی با دولت آمریکا درباره تمدید پیمان تسلیحاتی استارت جدید دست نیافته ایم. ما مواضع واشنگتن درباره زرادخانه‌های هسته‌ای را قبول نداریم.

وی تاکید کرد: ما هر گونه توافق جدید تسلیحاتی که زمانبندی آن با انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سوم ماه نوامبر مطابق باشد را رد می‌کنیم.

مارشال بیلینگزلیا، نماینده آمریکا در امور کنترل تسلیحات با اعلام خبر توافق دو کشور آمریکا و روسیه بر سر پیمان کنترل تسلیحاتی، گفت: واشنگتن و مسکو بر سر مسائل اصولی برای تمدید پیمان کنترل تسلیحاتی موسوم به «استارت‌نو» که در فوریه ۲۰۲۱ منقضی می‌شود، به توافق رسیده اند.

وی ادامه داد: روسیه در مقابل، با محدود کردن زرادخانه هسته‌ای خود موافقت کرده است و ما نیز بر تمدید پیمان «استارت‌نو» تمایل داریم.

ده سال پیش دو کشور روسیه و آمریکا معاهده‌ای را با هدف کاهش و محدودسازی تسلیحات راهبردی به امضا رساندند که به معاهده و یا پیمان «استارت‌نو» معروف است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار