علی نژاد: تنیس ایران جایگاه خوبی در رویداد‌های بین المللی ندارد

معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان گفت: تنیس ایران در جایگاه مناسبی قرار ندارد و اینکه ما در سید چهارم آسیا قرار داریم بدترین اتفاقی است که می‌توانست رخ دهد.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی علی نژاد معاون توسعه ورزش قهرمانی وزارت ورزش و جوانان در حاشیه مجمع سالیانه فدراسیون تنیس اظهار داشت: امروز مجمع سالیانه فدراسیون تنیس که مربوط به سال ۹۸ بود را برگزار کردیم. داود عزیزی در ابتدای سال ۹۹ مسئولیت فدراسیون تنیس را بر عهده گرفته است و به همین دلیل این مجمع درمورد عملکرد ۲ سرپرست قبلی این فدراسیون بود. گزارش‌های مالی عملکرد فدراسیون در سال ۹۸ ارائه شد. برنامه‌های سال ۹۹ نیز تنظیم شده بود. حسابرس، خزانه دار و نهایتا بازپرس نظرات خود را بیان کردند.

او درمورد جایگاه تنیس در ورزش کشورمان گفت: اعتقاد ما این است که تنیس ایران در جایگاه مناسبی قرار ندارد. این موضوع که ما در سید چهارم آسیا قرار داریم بدترین اتفاقی است که می‌توانست بیافتد. امیدوارم با برنامه ریزی‌های فدراسیون تنیس آینده بهتری در این رشته ببینیم. پتانسیل تنیس ایران فراتر از جایگاهی است که الان قرار دارد.

علی نژاد در مورد فرصتی که تنیس در روز‌های کرونایی بدست آورده است گفت: با توجه به شکل انجام شدن ورزش تنیس و باز بودن فضا و فاصله‌ای که ورزشکاران از یکدیگر دارند این امکان وجود داشت که در شرایط کرونایی حال خیلی زود ورزشکاران فعالیت خود را از سر بگیرند. امروز شاهد این هستیم که اکثر زمین‌های تنیس در کشور فعال هستند. در حالی که برای خیلی از رشته‌ها امروز امکان تمرین وجود ندارد این موضوع برای تنیس یک فرصت محسوب می‌شود.


بیشتر بخوانید


او در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان در آینده به این رشته برای کسب مدال امیدوار بود گفت: ما باید در تربیت نیرو‌های انسانی این رشته را افزایش دهیم و در حوزه آموزش فعالیتمان را بیشتر کنیم. در رده‌های سنی پایه باید سرمایه گذاری داشته باشیم تا از وضعیت نامطلوب در حوزه‌ی قهرمانی خارج شویم.

علی نژاد در مورد کورت‌های تنیس موجود در کشور گفت: کورت‌های تنیس زیادی در ایران وجود دارد و از نظر زمین تنیس در کشور با مشکلی رو به رو نیستیم. مشکلی که خود فدراسیون تنیس این روز‌ها با آن درگیر است این است که زمین‌های تحت اختیار آن‌ها به بخش خصوصی واگذر شده است و عملا فدراسیون تنیس زمینی برای خودش ندارد. در تلاش هستیم با همکاری شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی بتوانیم زمین‌های اختصاصی برای فدراسیون تهیه کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار