پاسخ مقام قطری به مداخله مقام اماراتی در امور داخلی کشورش

در پی مداخله امارات در امور داخلی دوحه، یک مقام قطری به این مسأله واکنش نشان داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، در پی انتقادهای وزیر مشاور امارات در امور خارجه در خصوص حضور نظامیان ترکیه در دوحه، یک مقام اماراتی به این مسأله واکنش رسمی نشان داد.

انورقرقاش وزیر مشاور امارات در امور خارجی امارات روز شنبه در سخنانی مدعی شده بود حضور ارتش ترکیه در قطر سبب بی ثباتی منطقه است.

قرقاش در حساب توئیتری خود مدعی شده بود: اظهارات رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در جریان سفرش به قطر که در آن گفته است ارتش این کشور برای ثبات تمام کشورهای عربی حاشیه خلیج (فارس) فعالیت می کند، با نقش منطقه ای ترکیه همخوانی ندارد و شواهد متعددی در این زمینه وجود دارد .

این مقام اماراتی در ادامه مدعی شده بود: این اظهارات برای دور نگاه داشتن نگاه‌ها از دلایل و انگیزه های اقتصادی سفر اردوغان است. ما باید واضح و صریح باشیم به اینکه ارتش ترکیه در قطر عنصر بی ثباتی در منطقه ما است.

وزیر مشاور امارات در امور همچنین تصریح کرده بود: حضور نظامی ترکیه در خلیج ( فارس) سبب قطب سازی منفی منطقه می شود. حضور نظامی ترکیه تصمیم نخبگان حاکم در دو کشور است و سیاست قطب بندی و محورها را تقویت می کند و حاکمیت کشورها و منافع کشورهای عربی خلیج (فارس) و ملتهای آن را در نظر نمی گیرد. منطقه به حامیان منطقه ای و بازتولید روابط استعماری نیاز ندارد.

پس از این اظهارات قرقاش و حمله صریح وی به ترکیه، یک مقام قطری به این مسأله واکنش نشان داد. واکنش یک مقام قطری را به دنبال داشت. بر اساس این گزارش، «احمد بن سعید الرمیحی» مدیر دفتر اطلاع رسانی وزارت خارجه قطر در واکنش به اظهارات قرقاش، در توئیتی نوشت : اما در خصوص عناصر بی ثباتی در منطقه گمان نمی کنم این فرد شایستگی حرف زدن درباره آن را داشته باشد، به ویژه وقتی دولت وی، یکی از ابزارهای بی ثباتی است.

او همچنین در توئیت دیگری نوشت: سئوالی که اینجا مطرح می شود، این است که آیا نخبگان حاکم که شما از آنها سخن می گویید، حق گرفتن تصمیمات حاکمیتی مربوط به کشورهایشان را ندارند؟ آیا چنین مسئله ای در کشور تو که تو در آن مسئول هم هستی، تطبیق می کند؟

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار