منبع آگاه: میشل عون خود بر هیئت مذاکره‌کننده لبنانی درباره ترسیم مرزها نظارت دارد

یک منبع آگاه گفت رئیس‌جمهور لبنان خود تشکیل هیئت لبنانی را که قرار است در گفتگوها با رژیم صهیونیستی درباره ترسیم مرزها شرکت کند دنبال می‌کند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، یک منبع نزدیک به ریاست جمهوری لبنان گفت میشل عون، رئیس جمهور، موضوع تشکیل هیئت لبنانی را که قرار است در اولین جلسه گفتگوها با رژیم صهیونیستی درباره ترسیم مرزها با نظارت سازمان ملل در تاریخ ۱۴ اکتبر ( چهارشنبه ۲۳مهر) شرکت کند دنبال می‌کند .

 این منبع نزدیک به ریاست جمهوری لبنان در گفتگو با الشرق الاوسط با اشاره به اینکه روند تشکیل اعضای این هیئت توسط میشل عون هنوز نهایی نشده است، تاکید کرد هیئت لبنانی قطعا نظامیان ، کارشناسان حقوقی، زمین شناسی و نماینده ای از کمیته بخش نفت لبنان را که احتمالا «وسام شباط» رئیس این کمیته خواهد بود ، شامل خواهد شد.

این منبع تاکید کرد هیئت لبنانی پس از تشکیل نهایی و قبل از ورود به گفتگوها با طرف اسرائیلی با نظارت سازمان ملل، با میشل عون دیدار خواهد کرد چون بر اساس ماده پنجاه دوم قانون اساسی لبنان، ریاست هیئت مذاکره کننده لبنانی از آغاز تشکیل آن و در مراحل برگزاری مذاکرات برعهده رئیس جمهور است.

منبع نزدیک به میشل عون تصریح کرد رئیس جمهور در دیدار با اعضای هیئت مذاکره کننده، هر آنچه که لازم است هیئت در فرایند گفتگوها از لحاظ شکل و محتوا دنبال کنند، متذکر خواهد شد.

او افزود: از لحاظ شکل برگزاری گفتگوها، هیئت لبنانی قطعا باید از گفتگوهای مستقیم با هیئت اسرائیلی خودداری کند و مطالب و سخنان از طریق نماینده سازمان ملل متحد رد وبدل خواهد شد.

منبع نزدیک به ریاست جمهور لبنان درباره محتوای مذاکرات هیئت لبنانی اظهار داشت به طور خلاصه می توان گفت که محتوای گفتگوها صرفا درباره ترسیم مرزهای دریایی و زمینی و بدون هرگونه التزام سیاسی است.

این در حالی است که «استفان دوژاریک» سخنگوی دبیر کل سازمان ملل متحد اعلام کرد گفتگوهای میان هیئت های لبنانی و اسرائیلی با نظارت سازمان ملل در مقر این سازمان در شهر ناقوره در جنوب لبنان برگزار خواهد شد .

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار