انتقاد شیف از تصمیم ترامپ برای برگزاری گردهمایی انتخاباتی

رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا بی‌توجهی رئیس‌جمهور این کشور به شیوع بیشتر کرونا از طریق برگزاری گردهمایی‌های انتخاباتی را به باد انتقاد گرفت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه خبری هیل، رئیس کمیته اطلاعاتی مجلس نمایندگان آمریکا از دونالد ترامپ برای برنامه ریزی یک گردهمایی انتخاباتی با توجه به خطر شیوع بیشتر کرونا هشدار داد.

آدام شیف هشدار داد برگزاری گردهمایی انتخاباتی رئیس جمهور آمریکا، خطرات جدی تری در خصوص شیوع جدی تر ویروس کرونا به همراه دارد. این مقام کنگره در حساب توئیتری خود آورد: دونالد ترامپ یک رویداد فوق شیوع‌دهنده را در کاخ سفید برگزار کرد. حالا او می خواهد یک تجمع بزرگ دیگر در آنجا برگزار کند و هنوز هم از پوشیدن ماسک امتناع می ورزد. فکر نمی کنم دونالد ترامپ بخواهد آمریکایی های بیشتری به کووید-۱۹مبتلا شوند. اما اگر این را بخواهد، آیا کار دیگری انجام نمی داد؟

خبرگزاری رویترز به نقل از یک مقام دولتی آمریکا گزارش داد که «دونالد ترامپ» احتمالا از روز دوشنبه در کارزار‌های انتخاباتی شرکت خواهد کرد. پیش از این ترامپ گفته بود که از روز شنبه در مراسم‌های انتخاباتی شرکت می‌کند؛ وی ابراز امیدواری کرده بود که روز شنبه در یک کارزار انتخاباتی در فلوریدا و روز یکشنبه نیز در یک کارزار انتخاباتی در پنسیلوانیا شرکت می‌کند.

با این وجود کاخ سفید به نقل از پزشک ترامپ اعلام کرده که او می‌تواند از روز شنبه در مراسم‌های انتخاباتی شرکت کند.

اعلام آمادگی ترامپ برای حضور دوباره در مبارزات انتخاباتی به دنبال تهدید نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا با استناد به اصلاحیه ۲۵ قانون اساسی این کشور مبنی بر جایگزینی رئیس جمهور در صورت مرگ، استعفا و یا ناتوانی انجام شده است.

موضوع جالب توجه اینکه ترامپ به فاصله یک هفته از ابتلا به ویروس کرونا برای از سرگیری گردهمایی های انتخاباتی خود اعلام آمادگی می کند؛ جایی که او کماکان از ارائه نتیجه آزمایش های خود پس از ابتلا به کرونا سر باز می زند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار