حریری: نامزد پست نخست وزیری هستم

سعد حریری از آمادگی خود برای پست نخست وزیری و تشکیل دولت جدید در این کشور خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، «سعد حریری» نخست وزیر سابق لبنان روز پنجشنبه اعلام کرد نامزد احتمالی پست نخست وزیری برای تشکیل دولت جدید با هدف جلوگیری از فروپاشی اقتصادی در لبنان است.

حریری به شبکه محلی «ام تی وی» گفت: در واقع، من نامزد (پست نخست وزیری) هستم. سعد حریری در را به روی تنها امید موجود در لبنان برای توقف این فروپاشی نمی‌بندد.

حریری همچنین گفت: در صورتی که تمامی گروه‌های سیاسی بر این مسأله متفق القول باشند، من آماده انجام تماس‌های سیاسی در این هفته هستم.

سعد حریری گفت: مکرون از تمامی گروه‌های سیاسی خواسته تا اختلافات سیاسی شان را به مدت ۶ ماه کنار گذارند تا جلوی فروپاشی اقتصادی لبنان گرفته شود.

او در ادامه افزود: تمامی گروه‌های سیاسی می‌توانند مشکلی را در تشکیل دولت به وجود آورند؛ اما در صورتی که احزاب سیاسی فعلا به دنبال متوقف ساختن فروپاشی و بازسازی بیروت هستند، باید طبق راهکار فرانسه عمل کنند.

گفتنی است «میشل عون» قرار است پس از استعفای مصطفی ادیب، مشورت‌های پارلمانی را برای انتخاب نخست وزیر جدید روز پنجشنبه هفته آینده به انجام برساند.

امانوئل مکرون، ماه گذشته از تمامی طرف‌های سیاسی در لبنان برای تشکیل سریع دولت در چارچوب نقشه راهی برای خارج کردن لبنان از بحران تعهد گرفته بود؛ اما این تلاش‌ها با شکست مواجه شد.

لبنان دهه هاست که در بحرانی اقتصادی به سر می‌برد و همچنان درگیر بحران انفجاری است که در بندر بیروت در تاریخ ۴ اوت به وقوع پیوست و جان بیش از ۲۰۰ نفر را گرفت و سبب مجروح شدن هزاران نفر دیگر شد.

دولت سعد حریری در پاییز گذشته تحت فشار‌ها و پس از انجام اعتراضات برای اصلاح طبقه سیاسی لبنان که درگیر فساد و بی کفایتی هستند، استعفا داد.

پس از حریری دولت حسان دیاب به سر کار آمد؛ اما دولت او نیز پس از انفجار بزرگ بیروت مجبور به استعفا شد. همچنین پس از او مصطفی ادیب به نخست وزیری رسید؛ اما او نیز پس از گذشت مدتی کوتاه با عذرخواهی از ناتوانی برای تشکیل دولت، از این سمت کناره گیری کرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Canada
ناشناس
۲۲:۲۲ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
اینکه سالیان است که توی دولت بوده و
کارایی زیر صفر داشته
یک عده از قدرت رسیدن او سود میبرند
و دولت عربستان ووو ممکنه از لحاظ اقتصادی کمک اش کنند
تا زمین نخورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
پول و قدرت دستشونه ... نوکری هم بلدند حتی بن سلمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
چه روئی داره این سعد حریری
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۶ ۱۸ مهر ۱۳۹۹
خخخخخخخخخ
آخرین اخبار