حیات الغیب مطرح کرد؛

ظرفیت فضا‌های اشتغال ندامتگاه قزلحصار به ۵۰ درصد خواهد رسید

مدیر کل زندان‌های استان تهران بر لزوم گسترش فضا‌های اشتغال و حرفه آموزی در زندان‌ها تأکید کرد.

به گزارش گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، سیدحشمت اله حیات الغیب مدیر کل زندان‌های استان تهران در بازدید از ندامتگاه قزلحصار اظهار داشت: در کنار رعایت تمام موازین بهداشتی و حفظ سلامتی مددجویان، ظرفیت اشتغال در کارگاه‌ها و داخل اندرزگاه‌ها را به ۵۰ درصد خواهیم رساند.

وی ادامه داد: اشتغال زندانی از یک سو موجب حرفه آموزی، رشد استعداد‌های هنری و غنی سازی اوقات فراغت وی شده، از سوی دیگر زمینه درآمدزایی برای خود و کمک به امرار معاش خانواده در طول حبس را فراهم می‌کند.

مدیر کل زندان‌های استان تهران گفت: با پایان دوران حبس نیز مرکز مراقبت بعد از خروج استان بر حسب گواهینامه‌های مهارتی و آموزشی معتبر که بدون درج نام زندان دریافت کرده‌اند، وام‌های خوداشتغالی اعطاء می‌کند.

حیات الغیب تصریح کرد: محصولات تولید شده در زندان‌ها، بازار‌های داخلی و خارجی خوبی دارد و منبع درآمد مناسبی نیز برای مددجویان ایجاد شده تا در کنار آموزش‌های رایگان، هم معیشت خانواده را تأمین کنند و هم بعد از آزادی با استفاده از وام‌های خوداشتغالی و کمک‌های مرکز مراقبت بعد از خروج کارگاه‌های تولیدی راه اندازی کرده و جذب بازار کار شوند.

وی ادامه داد: تلاش می‌کنیم تا با افزایش ۲۵ درصدی تعداد زندانیان شاغل در زندان‌ها و توسعه امر حرفه آموزی، یکی از برنامه تحولی سازمان زندان‌ها در زمینه اشتغال حداقل نیمی از محکومان زندان محقق شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: در دوران مبارزه با کرونا که جامعه درگیر آن است با تمام توان و تلاش شبانه روزی تمام نیرو‌های شاغل در زندان، دستورالعمل‌های بهداشتی با دقت رعایت می‌شود.

همچنین در این بازدید مدیر ندامتگاه قزلحصار نیز ضمن ارائه گزارشی از روند فعالیت‌های اصلاحی و تربیتی گفت: بر اساس برنامه زمانبندی شده داوطلبان می‌توانند در واحد‌های اشتغال و حرفه آموزی فعالیت کنند.

اشکان کمالی افزود: بیش از دوازده هزار متر مربع برای این بخش در نظر گرفته شده، کارگاه‌های خیاطی، سراجی، کفاشی، نساجی، فلزکاری، صنایع چوب، مونتاژ لامپ، تراشکاری، تابلوسازی، محصولات فرفورژه، سیم پیچی و نقاشی در این ندامتگاه دایر هست که روزانه مددجویان علاقمند مشغول به کار و تولید هستند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر بیش از ۲۵ درصد محکومین در این مرکز مشغول کار هستند و به زودی فضای اشتغال برای ۲۵ درصد دیگر از داوطلبان واجد شرایط به بهره برداری خواهد رسید.

کمالی افزود: ماسک‌های بهداشتی، گان پزشکی، لباس‌های نظامی، چرم و روکش صندلی‌های خودرو‌ها و کیسه‌های خواب از مهمترین تولیدات کارگاه‌های خیاطی این ندامتگاه است.

بنا به این خبر، مدیرکل زندان‌های استان تهران با مثبت ارزیابی کردن فعالیت‌های آموزشی و حرفه آموزی مددجویان، دستورات لازم را صادر کرده، مقرر شد توسعه فضا‌های اشتغال با سرعت ادامه داشته باشد.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار