برگزاری کلاس های حضوری دانشگاه علمی کاربردی تخلف است

معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی به بیان توضیحاتی درباره برگزاری کلاس‌های حضوری این دانشگاه در تعطیلی یک هفته‌ای تهران به دلیل شیوع کرونا پرداخت.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، مختار جلالی جواران معاون آموزشی دانشگاه جامع علمی کاربردی درباره علت تعطیل نشدن برخی کلاس‌های این دانشگاه در تعطیلی یک هفته‌ای تهران به دلیل شیوع کرونا، گفت: در ابلاغیه‌های دانشگاه همیشه تاکید این بوده است که باید در نحوه فعالیت واحدهای دانشگاهی بر اساس دستورالعمل های ستاد کرونا عمل شود. بر این اساس هر زمانی که تعطیلی اعلام بشود کلاس‌های آموزشی دانشگاه نیز تعطیل می‌شود.

او بیان کرد: در نیمسال تحصیلی گذشته تمام کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار شد. اگر واحدی از دانشگاه علمی کاربردی اقدام به برگزاری کلاس‌های حضوری طی هفته جاری کرده است دانشجویان به سازمان مرکزی دانشگاه اطلاع دهند.

۶۰ درصد دروس واحد‌های دانشگاه علمی کاربردی عملی است

معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی در ادامه با اشاره به اینکه دانشگاه خود را ملزم به پیگیری این امور می‌داند،  توضیح داد: ۶۰ درصد دروس واحد‌های دانشگاه علمی کاربردی عملی است و فقط ۴۰ درصد دروس نظری است. با این وجود در نیمسال گذشته تمام کلاس‌ها را مجازی برگزار کردیم. دانشجویان دروس عملی خود را بر اساس مجوزی که استانداران به واحد‌ها اعطا کرده اند، سپری می کنند.

جلالی در ادامه بیان کرد: در یک هفته اخیر هیچ واحد دانشگاهی علمی کاربردی نباید اقدام به برگزاری کلاس‌های علمی کرده باشد و اگر اقدام به این کار کرده باشد تخلف محسوب می‌شود و با آن‌ها برخورد می‌کنیم. این اقدام یک امتیاز منفی برای رتبه بندی واحد‌هاست.

معاون آموزشی دانشگاه علمی کاربردی افزود: بخش نظری دروس با آموزش الکترونیک و مجازی در حال ارائه است. برای بخش عملی نیز واحد‌های استانی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی کلاس های عملی را برگزار کرده اند. در این ترم عمدتا دروسی که بخش نظری دارند ارائه می شوند و کارورزی به زمانی موکول می شود که ویروس کرونا تمام شود.

او در ادامه با بیان اینکه واحدهای استانی‌ در برگزاری کلاس های عملی کاملا با استانداران و ستاد کرونا هماهنگ هستند، ادامه داد:  قطع و وصلی سامانه آموزش مجازی در ترم جاری وجود دارد. کلاس‌ها از ۱۵ شهریور شروع شده و بر اساس گزارش‌ها بدون مشکل خاصی در حال برگزاری است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار