در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

نظارت ویژه دامپزشکی بر کشتار دام در روز اربعین

مدیر کل دامپزشکی استان تهران گفت: در روز اربعین حسینی همکاران دامپزشکی و ناظران بهداشتی بر ذبح دام‌ها نظارت می‌کنند.

سید علی بابایی مدیر کل دامپزشکی استان تهران در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره آخرین‌ جزئیات مراکز عرضه دام در اربعین حسینی اظهار کرد: امسال اداره کل دامپزشکی استان تهران تعدادی اکیپ ثابت و سیار برای عرضه دام در نظر گرفته است.

او افزود: برای نظارت ویژه در روز اربعین‌حسینی حدود ۲۵ اکیپ ثابت و ۲۹ اکیپ سیار در کل استان متشکل از ۴۰ نفر همکاران دکترای دامپزشکی، ۴۷ نفر بازرسان بهداشتی و ۸ نفر ناظران شرعی در نظر گرفته شده است.

بابائی با بیان اینکه در حال حاضر ۳ قربانگاه ثابت در احمد آباد مستوفی، حکیمیه و جاده خاوران مشغول فعالیت هستند، گفت: همچنین ۱۱ کشتارگاه‌ شهرستان هم آمادگی این کار را دارند و افراد می‌توانند نذورات خود را در این کشتارگاه‌ها انجام دهند.

مدیر کل دامپزشکی استان تهران ادامه داد: افرادی که میخواهند از این نذورات استفاده کنند، از طریق قصابی‌های محل می‌توانند ثبت سفارش را انجام دهند.

افراد از ذبح دام در خانه اجتناب کنند

او در پایان در توصیه‌ای به افراد گفت: اگر افراد قصد کشتار دام را دارند، حتما در این کشتارگاه‌ها تحت نظارت همکاران اقدام به کشتار کنند و از ذبح دام در اماکن عمومی و منازل اجتناب کنند، ضمن آنکه لاشه‌های استحصالی را به مدت ۲۴ ساعت در برودت صفر تا ۴ درجه یخچال نگه‌داری کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار